Er jeg bisexuel?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej... Jeg er en dreng på 13år. Jeg har altid været sikker på at jeg kun er til piger men lige pludselig opdage jeg at jeg fik en stiv på en dreng. Jeg prøvede at spille med ham i tankerne og det virkede men fik kvalme bag efter og blev dårlig over mig selv... Jeg gør det mest til piger og det er også fedt og det er det jeg helst vil være til fordi jeg vil overhovedet ikke være bøsse eller bi. Jeg vil gerne havde en kone og børn når jeg bliver voksen ikke en eller anden mand. F.eks for noget tid siden opdagede dem i min klasse at en fra min klasse er bøsse og de talte så Gramt om ham og jeg er hader ham også jeg synes bare det er klamt men jeg fik et angstanfald efter vi talte om det. Hvorfor? For jeg vil kun være til piger jeg har haft over 10 pige kærester og jeg ved nogen lunde at jeg kun er til pige men hvorfor tænker jeg så hele tiden på det?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
Når man ligesom dig er en ung dreng på 13, er man kun lige begyndt at prøve sin seksualitet af. Seksualitet er for mange ikke en bestemt ting, men noget der ændre sig livet igennem. Man har forskellige lyster, nyder forskellige ting og prøver måske noget forskelligt af. Det er fint at være nysgerrig på sin seksualiet også, når det handler om køn. At du fantasere om en dreng, eller får stiv penis, når du tænker på ham er helt normalt og det er også helt okay. Det betyder hverken at du er biseksuel eller homoseksuel. Din seksualitet er din egen og hvis du bliver ophidset af at tænke på en dreng, så syntes jeg bare at du skal lade sig selv gøre det.
Du skriver at du ikke har lyst til at være homoseksuel, fordi du gerne vil have kone og børn. Du har altså nogle forestillinger om hvordan din verden skal se ud, når du bliver ældre. Sådan nogle drømme er dejligt, jeg tror de fleste af os går og håber på at vi skal have børn og familie. Men du er meget ung endnu, så hvis du kan lade være, så prøv at lade være med at fokusere alt for meget på det endnu. Familieliv og børn og partner valg, kommer først senere i livet, og der findes mange dejlige måder at have familie på. Også hvis det skulle ende med at du har lyst til at have familie med en mand.
Du skriver at de andre drenge taler grimt om en dreng der er homoseksuel og at du også hader ham. Det syntes jeg lyder rigtig træls. Og man kan faktisk ikke rigtig gøre for hvem man tiltrækkes af. Man elsker dem man elsker og det er helt okay. Hvis du har overksud til det, syntes jeg at du kan prøve at snakke med drengen om hvordan det er at være tiltrukket af mænd. Måske har i noget i kan dele med hinanden.
Du skriver også at du fik et angst anfald efter at I havde snakket om drengen der er homoseksuel, hvorfor du gjorde det, kan jeg ikke svarer dig på, det kan have at gøre med mange ting. Men måske det har noget at gør med at du er bange for at de andre drenge vil tale om dig ligesom de taler om den homoseksuelle dreng, hvis de ved at du har haft fantasier om drenge? Eller måske får du det dårligt over at snakke grimt om drengen?
Du skriver at du kun er til piger. Hvis du er det, er det helt okay. Og det er også okay og helt normalt at være til piger, men at komme til at tænke på mænd en gang i mellem. Uansat hvad, så syntes jeg at du skal lade dig selv tænke på dem du har lyst til at tænke på. Alle køn er i orden og indtil videre, er det jo bare fantasiere og dine fantasier skader ikke nogen og bestemmer heller ikke over din fremtid.
Jeg håber at du kunne bruge svaret.
Hilsen Marie