Er efterskole flirt, kærester, og så videre?

brevkassespørgsmål

Er efterskole flirt, kærester, og så videre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 2 måneder 1 uge siden

Når jeg hører om efterskole, då lyder det fra nogle som meget "hygge" men som en dreng der ikke har flirted en del, og haft kærester/forhold så ville jeg vide om efterskole egentlig er det, eller om jeg har forkerte forudsætninger. Jeg vil nemlig gerne have at det er det, nen er det ønske tænkning, og hvorfor skal man begynde med flirt på efterskolen for ikke at virke desperat eller for aggressiv? Jeg vill nemlig gerne bruge året på at "udvikle" mig personligt.

Svar:

Kære du

Mange tak for dit spørgsmål. Det er fantastisk, at du tager din kommende tid på efterskolen seriøst og ønsker at udvikle dig personligt! Det er helt naturligt at have bekymringer omkring det sociale liv, især når det kommer til flirts og kærester. Jeg vil rigtig gerne prøve at give lidt råd og hjælpe med at afklare dine tanker omkring det hele.

Efterskole kan være en tid med mange nye oplevelser og muligheder for at møde nye mennesker. Nogle finder en kæreste, mens andre får stærke venskaber eller fokuserer på personlige interesser. Der er ingen rigtig eller forkert måde at opleve efterskolelivet på.

Det bedste råd jeg kan give, er at være dig selv. Før du tænker på flirts og kærester, er det en god idé at opbygge gode venskaber. Mange gange udvikler de bedste forhold sig naturligt fra et godt venskab. Hvis du så møder nogen, du kan lide, så vis interesse i deres liv og lyt aktivt. Tag tingene i et roligt tempo og vær tålmodig. Du behøver ikke at skynde dig ind i noget. Nyd processen med at lære folk at kende og lad tingene udvikle sig naturligt.

Husk også, at efterskolen handler om meget mere end flirt og kærester. Det er et sted man har tid til at lære nye færdigheder, udforske interesser og blive mere selvbevidst. Jo bedre du kender dig selv, jo lettere bliver det også at skabe tætte relationer. Efterskoler tilbyder oftest mange aktiviteter og arrangementer, og her kan det være en god idé at deltage så meget som muligt, da det er en fantastisk god måde at møde nye mennesker på. Hvis du føler et stærkt bånd til nogen, kan det starte som et venskab og måske udvikle sig til en flirt og senere et kæresteforhold.

Det er helt normalt at have høje forventninger og håb, men vær åben for forskellige oplevelser og læring. Efterskolen er en fantastisk mulighed for at vokse, både personligt og socialt. Jeg er sikker på, at du vil få mange uforglemmelige oplevelser og skabe stærke relationer. Jeg ønsker dig held og lykke med dit efterskoleår.

De bedste hilsner
Kasper

cyberhuskaspers billede
Kasper fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål