Er dette normalt?

brevkassespørgsmål

Er dette normalt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej. Jeg tænker tit på om hvotror jeg ikke har fået min mens endnu, jeg onanere tit så tænker på om det kan være grundeb

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan sagtens forstå dine tanker. Mange piger er meget nysgerrige på hvornår deres menstruation kommer, og hvis de andre i klassen er begyndt at få deres menstruation, kan man godt blive nervøs for om alt er som det skal være.

Jeg kan garantere dig, at onani og menstruation overhovedet ikke har noget med hinanden at gøre. At du ikke har fået din menstruation endnu har udelukkende noget med din krops udvikling at gøre. Når din krop er klar, skal menstruationen nok komme. Piger får som regel deres første menstruation når de er mellem 11-16 år. ẞå der er ikke noget unormalt ved at du ikke har fået det endnu.

Hav tålmodighed, så skal det nok komme. Og hvis du nyder at onanere, skal du bare fortsætte med at gøre det så ofte du har lyst. Det betyder ikke noget for hvornår din menstruation kommer.

Mange hilsner Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål