er det vorter?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 som har en masse små knopper på pikken, når jeg trækker min forhud lidt tilbage, sidder de på selve forhåden. hvad er det? jeg har ikke haft sex så kan ikke have været smittet med noget den vej igennem.

Svar:
Kære dreng 14 år.
Mange tak for dit spørgsmål til brevkassen.
Dit spørgsmål er desværre netop en af de ting hvis mit bedste råd er at du skal opsøge din læge, da det er nødvendigt at se knopperne for at vurdere hvad det kan være. Den kan være helt normalt eller en slags vorte. Jeg tænker dog ikke at det er noget farligt da du jo skriver at du ikke er seksuelt aktiv. Dette må være en på indlede om altid at bruge kondom ved samleje, da man ellers netop har risiko for at blive smittet med kønssygdomme.
Jeg synes bestemt at du lige skal kigge forbi din læge og få set på hvad det er for nogle knopper.
God bedring, mvh læge Julie