er det ulovligt at røre ved en vens dillermand uden deres tilladelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg vil gerne røre min vens pik fordi han halvdelen af tiden har en stiv pik og den ser godt ud i hans jeans jeg har vikelig lyst til at røre men hvårnår er det er godt tidspunkt? #shy

Svar:
Kære du
Jeg kommer nok til at give dig lidt et anderledes svar end du måske forventer, og måske kommer det her også lidt til at lyde som en løftet pegefinger.
Men selvom du måske syntes at din vens pik ser flot ud i hans jeans, og har lyst til at røre den, så har du ingen ret til at røre ved hans pik medmindre han selv giver dig lov til det. Så der findes egentlig ikke et ”godt” tidspunkt at røre den, medmindre han giver dig den nødvendige sammentykke.
Vil ikke nødvendigvis kalde det decideret ulovligt at røre en vens pik uden tilladelse, men det er stadig ekstrem grænseoverskridende, og du har fysisk krænket din ven.
Hvis du bare rør ved hans pik uden hans sammentykke, så overskrider du måske en kæmpe stor fysisk grænse for din ven, og måske bliver han ked af det eller vred også kan det måske ødelægge jeres venskab eller det kan blive akavet i mellem jer. Det er vigtigt at du respektere andres grænser og ønsker, tænk fx på om du selv ville være okay med, at en anden bare kom hen og tog på dig uden du sagde ja?
Hvis du har mod på det, kan du også bare spørge din ven om du må røre hans pik- Du skal nok ikke sige det lige som det første, men nævn fx, at du syntes han har en rigtig flot krop, især i jeans, og når det virker passende kan du så spørge din ven om du må røre hans pik. Men hvis din ven afviser dit forslag, må du respektere det og ikke presse ham yderligere. Hvis ikke du vil spørge ham om det, må du nøjes med at beundre ham på afstand.
Håber mit svar kan bruges, og rigtig god dag til dig.
Venlig hilsen Kylie.