Er det for tidligt

brevkassespørgsmål

Er det for tidligt

brevkassespørgsmål af
Ano
13 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

hejsa mit navn er ano og jeg har det her problem med at jeg vil gerne se min kærestes fisse og alt det der men er kun 13 og det samme med hende.

Jeg får stiv dreng vis jeg kommer for tæt på hende fisse. Altså vis vi sidder sammen eller noget andet men jeg ved altså ikke hvad jeg skal gøre. Please hjælp mig

Svar:

Hej med dig

Det er helt naturligt at begynde at tænke på sex i din alder. Nogle begynder at få lyst til sex, men er ikke sikre på, om de er klar til det.

Jeg kan fortælle dig, at den gennemsnitlige alder for hvornår man har sex for første gang er 16 år. Så jeg tænker, at du har god tid og det ikke er noget, der behøver at ske lige nu.

Du skriver, at du har en kæreste. Det er jo rigtig dejligt og det kan være rigtig rart at have en sød pige at snakke med og hygge med. Jeg kan forstå, at hun også er på din alder. Når det kommer til at have sex, er det rigtig vigtigt, at I begge gerne vil det og at I føler Jer klar til det. Som sagt er du tidligt ude og mange venter med at have sex til de er ældre end I er.

Hvis du vælger at snakke med din kæreste om at have sex, så synes jeg, at det er rigtig vigtigt, at du lader hende vide, at det er helt okay, hvis hun ikke er klar til sex endnu. Jeg vil også fortælle, at den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år, hvilket betyder, at det vurderes, at man er i stand til at give samtykke til sex, når man er fyldt 15 år. Det betyder på ingen måde, at det er ulovligt for jer at have sex, men reglen er lavet for at beskytte børn og unge mod at have sex uden samtykke.

Som sagt er det slet ikke i din alder unaturligt at blive nysgerrig på sex. De fleste drenge begynder igennem puberteten at onanere og at få lyst til sex. At onanere kan ske på flere måder. Det kan du læse mere om her. Mange vælger også at begynde at se porno. Det kan være en god måde at få taget de lyster på, sådan at du og din kæreste kan have sex, når I begge er klar til det. Jeg synes dog også, at det kan være vigtigt at fortælle, at porno kan være meget opstillet og derfor vil sex ikke foregå præcis på samme måde.

Mit råd alt i alt er: Giv det tid, snak med din kæreste og vent til I begge er klar.

Venlige hilsner fra
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål