Er det okay
brevkassespørgsmål af
Selina
9 år
Hej jeg bor. I pleje ved min kusine og hendes mand de har 3 børn de 12-14-16 år.... Jeg været syg i går og os idag og die store børn er ved ders venner og sove så mig og kusine og hende mand sat film på og putte mig på sofa idag og hende mand nusse mig i håret og kysse mig på panden må han god det ?

Svar:
Hej Selina
Du spørger om det er i orden at din kusines mand må nusse dig over håret og kysse dig på panden, når du er syg.
Ja, det må han godt så længe du er okay med at han gør det. Når man er voksen kan det at nusse over håret eller kysse på panden være en måde at vise omsorg. Altså at han viser dig at han holder af dig og prøver at passe på dig, så du kan blive rask og frisk igen.
Når nu du spørger kan det jo være fordi du synes det føles forkert, og så er det selvfølgelig ikke i orden.
Hvis du synes det føles forkert, kan du måske sige til ham at du ikke har lyst til at blive nusset over håret. Eller måske sige det til din kusine, hvis du er mere tryg ved det?
Du kan også logge på vores chat, og snakke med en rådgiver om, hvad det er du oplever, og hvordan du har det med det. Det er i hvert fald vigtigt at du snakker med nogen om det, hvis noget føles forkert.
Gode hilsner Julie