er det ok at spise?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
jeg er på slankekur - og der to ting jeg ikke ved om jeg skal holde mig fra, eller om tvært imod er meget fornuftigt at spise i forhold til så meget andet ... :) - det er: kartoffelmos og youghurt (både naturel, og frugt) .... de to ting, føler jeg umiddelbart ikke er særlig kcal-rige - men det snyder mig tit, fordi jeg føler flydende ting, er ok at drikke og spise - men i virkeligheden indeholder det mange kcal? Hvis jeg feks. bare levede af de to ting, ville jeg så tabe mig? eller gør dé at jeg indtager mange kcal? Jeg har også en anden ting ... jeg er begyndt at spise blad-selleri... IKKE fordi det samger godt ... ;) men fordi jeg har hørt at man ligefrem får minus kcal??? vil det sige... at hvis jeg spiser det hele tiden, vil jeg rent faktisk tabe mig en masse? knus og kram... og på forhånd tak for svaret.. ;)

Svar:
Hej med dig..
Det er meget vigtigt du følger de 8 kostråd, også selvom du er på kur. Hvis du nøjes med flydende kost, eller bladselleri, så vil du til sidst blive så syg, at du vil være i livsfare. Fordi din krop ikke vil få de ting som den har brug for for at overleve.
Jeg synes i stedet for at tænke så meget på din kur, at du skal kigge forbi chatrådgivningen her i Cyberhus. Det synes jeg, fordi jeg tror dine tanker om mad, kost og vægt fylder alt for meget for dig og at du er kommet ind i farlig måde at tænke på om din krop og din vægt.
Venlig hilsen
Line