Er det normalt at have et “Hear me out på en lærer”?
brevkassespørgsmål af
Hende der kan lide sin lærer
14 år
Hej cyberhus jeg har en lidt crazy hear me out jeg syntes nemlig min lærer er ret fræk jeg drømmer tit om ham og jeg har lyst til at have sex med ham. Hvordan siger jeg det til ham og er der en chance for at vi kan lave ting i sengen? Ps er 14 han er 45

Svar:
Hej,
Jeg forstår, at det kan være meget forvirrende og følelsesmæssigt udfordrende at have følelser for en lærer, især når du er så ung. Det er helt normalt at have beundringer og følelser i teenageårene, og det kan være en helt naturlig del af din udvikling og selvopdagelse.
Din lærer er 45 år gammel, og du er 14 år gammel. Den store aldersforskel gør det både ulovligt og uetisk for din lærer at indgå i romantiske forhold med dig. I Danmark er der klare regler, der beskytter unge mennesker mod sådanne situationer, og det er vigtigt at respektere disse grænser for at sikre alles sikkerhed og velvære.
Selvom det kan være svært at håndtere intense følelser, er det måske bedst ikke at fortælle noget til din lærer. Når det alligevel ikke kan blive til mere end en fantasi, som ikke skal leves ud i virkeligheden, så tror jeg at det kan gøre mere skade end gavn for jeres relation. Jeg kan frygte at det ville skabe en ret akavet stemning mellem jer, fordi din lærer måske vil synes det er lidt ubehageligt at vide at du har den slags tanker om ham. Måske kan det endda føre til at din lærer vil trække sig, og tage lidt afstand, for at gøre det helt tydeligt, at han ikke ønsker en seksuel relation til dig.
At have stærke følelser er en naturlig del af at vokse op, og det er en del af din udvikling. Jeg vil råde dig til at fokusere på dine interesser, hobbyer og de relationer, der er passende for din alder. Dette vil hjælpe dig med at finde glæde og mening i andre områder af dit liv.
Husk, du er ikke alene om at have komplekse følelser, og der er altid støtte at finde, hvis du har brug for det.
Mvh
Camilla