Er det fint hvis jeg har en lille penis?
brevkassespørgsmål af
Prabh
13 år
Hej.
Jeg ville spørge om min penis er lille, i forhold til at jeg er 13 år? ved ikke hvor mange cm den er, måske 2-4 cm?  Det ved er jeg ikke sikker på, og ved heller ikke hvordan jeg kan finde ud af det, men ja. Er den måske for lille, har jeg måske nogle problemmer?

Svar:
Hej Prabh,
Jeg tænker ikke du har nogen problemer. Penisser kommer i mange former, farver og størrelser, og så længe ejeren af penissen ikke oplever smerter eller anden ubehag er der som udgangspunkt ikke noget problem.
For de flestes vedkommende er penissen udvokset omkring 17 års alderen, så din har næppe nået sin fulde størrelse endnu. Hvis du gerne vil vide præcis hvor stor din penis er og du også gerne vil følge med i dens udvikling og om den vokser kan du overveje at måle den med en lineal eller et målebånd. For at få det rigtige mål skal du måle fra roden til spidsen, og du kan overveje at måle den både i slap og stiv tilstand. Det vil formentlig give dig to ret forskellige mål.
Hvis du har lyst kan du læse mere om penisstørrelse her.
Mange hilsner,
Siv