Er det et tegn på graviditet?

brevkassespørgsmål

Er det et tegn på graviditet?

brevkassespørgsmål af
Kristian
15 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Mig og min kæreste havde sex for ca 2 uger siden og det var vores begge to's første gang. Hun var på p-piller. Men hun plejer så at have mens symptomer 2 dage inden mens men hun har slet ikke haft det den her gang? Og hvis hun slet ikke får mens hvad skal vi så gøre? Hun skal have sin mens den 23 august og plejer at have noget udflåde dagen inden

Svar:

Hej Kristian

Som udgangspunkt burde din kæreste være beskyttet mod graviditet, hvis hun bruger p-piller, og har taget dem som lægen har forklaret. Der er ikke noget som helst unormalt i at menstruation kan være uregelmæssig, og at man kan føle forskellige symptomer på menstruationen fra gang til gang. Særligt hvis an er nervøs for om man kan være blevet gravid, kan man have tendens til at mærke alle mulige symptomer, og menstruationen kan endda komme dage, eller uger senere, hvis man går og er meget nervøs.

Så altså, se tiden an. Hvis hendes menstruation ikke er kommet om et indenfor en uge, så tag en graviditetstest. Og hvis den viser at hun er gravid, eller hvis hun stadig ikke har fået menstruation om nogle uger. Så er det afsted til lægen. Der er ikke andre muligheder. Hvis hun er gravid, løser situationen ikke sig selv.

Men som jeg startede med at sige, så burde hun altså være beskyttet, så jeg synes I lige skal slå koldt vand i blodet og vente og se om ikke hendes menstruation, ikke snart kommer.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål