er 12 år og skal sove med en pige

brevkassespørgsmål

er 12 år og skal sove med en pige

brevkassespørgsmål af
j
12 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

hej er 12 år og er en dreng jeg har et crush og hun har også lidt et crush på mig men hun har spurgt om jeg havde et kondom der vi var sammen hjemme hos mig jeg tror hun vil mere en bare kys og det vil jeg også men har aldrig sovet med en pige før og glæder mig også men håber i vil skrive til mig mvh j

Svar:

Hej j

Det lyder som om du står over for en situation, hvor følelser og forventninger buldrer afsted, og det kan både være en spændende og nervøs situation. Det hele bliver bare endnu bedre af at hun nok formodentligt også føler noget for dig.

Når hun spurgte dig om kondomet, kan det være et tegn på, at hun ønsker at tage jeres forhold til det næste niveau, og det er selvfølgelig både spændende og dejligt. Samtidig må jeg også være helt ærlig og sige at 12 år er meget meget tidligt at have sex. Der er ingen regler om hvor gammel man skal være, men de fleste unge i Danmark har faktisk først sex efter de er fyldt 15-16 år. Og det kan være en rigtig god ide at vente, for sex er en meget intim oplevelse, som kan være virkelig dejlig, men også svær og grænseoverskridende. Jo ældre man er jo nemmere kan det være at mærke sine egne grænser og sin kærestes grænser, og så er der en meget større chance for at sex, bliver en god oplevelse.

Hvis I begge er enige om at udforske mere end kys, tænker jeg at der kunne være mange andre ting, som I kunne prøve først. I kan nusse, massere og udforske hinandens kroppe, i det tempo som I begge to er trygge ved.

Det er naturligt at føle spænding og nervøsitet, når man gør sig de første erfaringer med det seksuelle. Det er vigtigt at huske, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at håndtere det på. Det vigtigste er at gå i dit eget tempo og sikre, at du er følelsesmæssigt og fysisk klar til det, og at I snakker sammen om hvad I har lyst til og hvad I forventer af hinanden.

Så helt kort er mit råd til dig at tage en snak med den her pige, så I kan få talt om hvad det er I ønsker og forventer når I skal sove sammen. Og så vil jeg helt sikkert opfordre jer til at vente med sex, til I er lidt ældre. I skal nok må det og jeg er sikker på at I kan lave andre dejlige ting sammen, hvor I går lidt længere end kys, uden at det lige behøver at være sex.

Mange hilsner Pedro

Pedros billede
Pedro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål