En pige jeg kan lide
brevkassespørgsmål af
Malthe
13 år
Hej jeg heder Malthe Der er den er pige der heder silja jeg synes er vilt sød og jeg vil gane varer Karster med hine Jeg er lige skiftet skole og det har jeg også Vi er gode vener hvad gør jeg hilsen Malthe

Svar:
Hej du
Hvor er det spændende at du har en pige, du godt kan lide. Forelskelse er sådan en dejlig følelse, hvor man virkelig kan gå og smile hele tiden og have sommerfugle i maven. Jeg kan godt forstå, du gerne vil vide, hvad du kan gøre, for at spørge hende om hun vil være kærester.
Og ved du hvad, der er rigtig mange måder, kan kan spørge på. Det kan være, hvis I står sammen i skolen, at du kan spørge. Og det kan også være, hvis du kan skrive til hende eller give hende et brev, hvor du spørger. Du kan også få en af hendes veninder eller dine venner til at spørge for dig.
Det vigtigste jeg vil sige til dig er, at der ikke er en rigtig eller forkert måde at gøre det på. Det kan måske godt lyde sådan nogle gange, men det er der altså ikke. Og hvis hun kan lide dig også, så vil hun helt sikkert blive glad, ligemeget hvordan du spørger.
Så det handler faktisk kun om at have modet til at spørge, og det kan godt kræve lidt mod fra din side.
Jeg vil slutte af med at sige, at hvis du spørger hende kan hun svare både ja eller nej. Og her kan det godt gøre lidt ondt i hjertet og i maven, hvis hun siger nej. Det er ikke rart at få et nej. Så måske kan det være godt at fortælle dine venner om det, så de kan holde dig med selskab og måske hjælpe lidt på humøret. Men på et tidspunkt vil det gøre mindre ondt og gå over igen.
Men det kan jo også være hun siger ja, og jeg krydser alle mine fingre for dig og håber på det bedste.
Mai