En dreng
brevkassespørgsmål af
Ca...
11 år
Hej en dreng fra min skole bor samme område som mig . Jeg set hans mor slå ham og skrige, ad ham jeg ved kun navne på grund af ders postkasse og jeg går på samme skole som drengen. han går i 0 klasse på xxxskole  hans mor hedder xxx jeg ved ikke om jeg burde blande mig

Svar:
Kære Ca...
Jeg synes du er så sej, at du skriver til vores brevkasse. Den her dreng, som du kender, lyder til at have brug for noget hjælp fra nogle voksne, og derfor er det rigtig godt, at du starter med at skrive her. Når man er bekymret for nogen, er det en rigtig god ting at sige det. Eller at blande sig.
I dit brev skriver du nogle oplysninger om den her dreng, som vi har valgt at slette. Det har vi gjort for at passe på drengen, fordi alle kan se det her svar. Men du har gjort det helt rigtige, for med de ting du har skrevet, har vi nu kunnet kontakte den kommune du bor i. Så kan de måske finde drengen, og prøve at hjælpe ham.
Som jeg startede med at skrive, synes jeg du har gjort det rigtige ved at blande dig.
Måske kan du overveje at fortælle de samme ting til dine forældre. Eller måske en lærer på din skole. Eller en anden voksen du er tryg ved. Det er nemlig ikke særlig rart at gå med sådan en bekymring, som du gør. Og dine forældre, eller en lærer, kan meget bedre hjælpe den her dreng. De kan nemlig have meget lettere ved at blande sig, og tage kontakt med de voksne der bedst kan hjælpe ham.
Lige meget hvad, har du allerede gjort det rigtig godt.
Når nogen har det svært er det bare så godt, at andre bekymrer sig og passer på dem, så tak for dit brev.
Bedste hilsner
Niels-Christian