emne?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg har noget som hedder " problemorienteret arbejde" og jeg skal vælge et emne der intressere mig men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge har du nogle ider?

Svar:
Hej
TAK for dit spørgsmål!
Jeg er selv lærer for en 8. klasse, og mine elever skal skrive projektopgave i starten af det nye år. Vi har et hovedemne, der hedder "På eget ansvar" og udfra dét skal eleverne vælge, hvad de vil skrive om. "På eget ansvar" kan være mange ting; vold, alkohol, kriminalitet, sundhed osv. Har I et hovedemne?
Når man skal vælge et emne til en opgave, er det en god idé at finde noget, der undrer én eller som vækker ens interesse. Synes du f.eks. at vikingerne er spændende at læse og høre om, kan det være en idé at skrive om, hvad vikingerne var for et folk, og evt. undersøge hvorfor de plyndrede så meget, som de gjorde. Interesserer du dig meget for håndbold kunne du undersøge, hvorfor håndbold er så udbredt og populær i Danmark.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Hvis du skriver tilbage om, hvad du interesserer dig for, vil jeg gerne komme med flere idéer..
Mvh. og godt nytår fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus