Elsker de mig virklig
brevkassespørgsmål af
Noah
10 år
Hej jeg 10 bor med. Min plejefamilie ser lidt mor og far jeg var faldt i søvn på sofaen og var ved at vågne op høre pleje mor og plejefar tale om at jeg gir livsglæde og de sagde de syntes jeg skulle ha lov at vælge nyt til mit værsle og nyt tøj tror du de rigtig holder af mig eller kun for penge alså de sagde de ting til hianden ikke til mig

Svar:
Kære Noah.
Med det du fortæller så synes jeg det lyder til at din plejemor og plejefar holder rigtig meget af dig. 'Livsglæde' er et rigtig betydningsfuldt ord, og det betyder, at du bringer dem glæde i livet - ikke bare lige nu og her, men i deres liv generelt. Derfor tænker jeg også, at livsglæde er et ord, som man normalt ikke bruger, hvis ikke man taler om noget, som man er rigtig glad for, og som betyder virkelig meget for en.
Du fortæller også, at det var noget din plejemor og plejefar sagde til hinanden mens de troede, at du sov, og det tænker jeg også er et tegn på, at de virkelig holder af dig. For mig lyder det i hvert fald til, at du er så vigtig for dem, at de også har lyst til at snakke om hvor skøn du er, selvom du ikke nødvendigvis kan høre det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det bliver fedt med et nyt værelse.
Mange varme hilsener fra Amanda