Ekstra hud i skeden

brevkassespørgsmål

Ekstra hud i skeden

brevkassespørgsmål af
Helle
16 år
Oprettet 1 måned 2 uger siden

Hejsa Jeg har undersøgt min skede selv, og har opdaget noget mærkeligt mørkebrunt hud, som man er meget elastisk (man kan hive ud i det og nærmest forme det) og det man kan næsten ikke mærke når man rører ved det. Det sidder på venstre side af selve hullet, og man kan tydeligt se det er der. Det ligner bare som om det hud der ikke skal være der, fordi det sætter sig sammen i en slags klump og rynker sig sammen. Det lidt svært og forklare. Det gør mig lidt usikker på om det er meningen, fordi det virker ret mærkeligt det er der. også i forhold til hvis jeg skal være sammen med nogen, så ved jeg ikke om det er normalt at have. Please, help me out🙏🏼

Svar:

Mange tak for dit spørgsmål.

For det første er det vigtigt at slå fast, at alle menneskers kønsdele ser forskellige ud og er lige rigtige uanset udseende. Nu har jeg jo ikke set det, men jeg er ret sikker på, at du er lige som du skal være.

Hvis jeg skal komme med et bud på, hvad det kan være, kunne det måske være din jomfruhinde også kaldet hymen, hvis du ikke har haft samleje før. Hymen er en eftergivelig rand/krans af slimhindefolder lige ved skedeindgangen (som er lidt det du beskriver) og varierer i udseende mellem kvinder. Det er helt normalt og den brister oftest ved samleje. Den kan også briste ved fx brug af tampon, så det kan evt være derfor du kun har det i den ene side.

Som sagt, så er det lidt svært at afgøre, når jeg ikke har set det, men ovenstående er et bud. Hvis du fortsat er i tvivl om hvad det er, vil jeg anbefale dig et tjek hos egen læge.

Mvh Stine

stinems billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål