Egenproduktion
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Sannie. Jeg har altid været glad for at skrive, og fandt for kort tid siden ud af, at jeg ikke har det fra fremmede. Min mormor har åbenbart også altid skrevet digte. Digte på rim, digte om livet, glæder, sorger og digte som små historier. Utrolig spændende! - Og da jeg spurgte nærmere ind til det, viser det sig at min mor altid har gjort det samme. Men vi har alle tre det samme handicap - vi kan ikke holde ud at andre skal læse det vi skriver. Meeeeen.. når jeg læser deres, så bliver jeg så ganske fascineret (og også over mig eget i ny og næ), så jeg har lidt lyst til at lave et projekt, som går på at jeg skriver nogle digte om mine tanker om fremtiden, min mor om det at være midt i livet og se tilbage på et langt liv, og frem på den tredje alder, og min mormor om det at se tilbage på et langt liv, med ganske så andre kår end dem vi har nu. - og den er de to gamle heldigvis med på. Mit spørgsmål til dig, går så på, hvordan du tror jeg kan få lavet den flotteste produktion ud af det - findes der et sted, hvor man kan få trygt en bog, bare til egen brug, f.eks. i 20 eksemplarer? Mvh. Anne.

Svar:
Hej Anne
TAK for dit spørgsmål! Hvor må det være fantastisk at opdage at ens mor og mormor har samme skriveglæde som én selv. Jeg kan godt forstå, at du er blevet fascineret og har lyst til at lave projektet, du beskriver. Jeg er selv historielærer og synes, at det er enormt spændende at læse og høre om menneskers tanker om livet - fortiden, nutiden og fremtiden. Et spørgsmål, jeg altid synes, at der i den forbindelse er interessant at høre et svar på, er, hvilke historiske/samfundsmæssige begivenheder, de bedst husker og hvorfor.
Ang. at udgive bog, vil jeg råde dig til at kigge på book demand, hvor man til billige penge kan få udgivet sin egen bog.
Jeg håber, at du kan bruge min hjælp. Held og lykke med projektet! Jeg vil med glæde læse resultatet :)
Mvh Sannie Krøjgård - Biblioteksvejleder Cyberhus