E-cigaretter

brevkassespørgsmål

E-cigaretter

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej, jeg er en dreng der står i lidt af et dillemma, det er sådam at jeg har en e cigaret/vape som jeg bruger fast. Nu vil jeg dog gerne foetælle mine forældre om det men kan ikke finde de rette ord til det. Jeg er ogsø meget bange for hvlrdan deres reaktion vil være på det

Svar:

Kære dig,

Først og fremmest, så synes jeg, det er super stærkt af dig, at du gerne vil fortælle dine forældre om dit brug af e-cigaretten. Det er en god ting at være ærlig om den slags, fordi det kan være ret ubehageligt at føle, man skal gå og skjule, hvad man laver for sine forældre. Ens forældre prøver for det meste at gøre alt, de kan for at beskytte deres børn, og det kan nogle gange være svært at forstå. Forældre kan også komme til at være gode til at ville skåne deres børn for ting, de selv har prøvet. Det kan man også godt komme til at føle mere som, at de prøver at overvåge en eller kontrollere en, selvom de faktisk bare gerne vil passe på en. Jeg kan godt forstå, at du er nervøs for, hvordan dine forældre reagerer, måske fordi du godt ved, at e-cigaretter ikke er helt gode for kroppen - og derfor også ved, at dine forældre måske vil være imod det. På samme tid, så har dine forældre også engang været unge, og de skal nok forstå på et tidspunkt, at der er nogle ting, du bare kommer til at prøve, fordi det gør man, når man er ung. Men det kan sagtens være, det lige tager dem lidt tid at vende sig til tanken, for de ser dig måske stadig som et barn. Det at du fortæller dem om e-cigaretten vil også være en måde at vise dem, at du ikke er et barn mere. Jeg tænker bare, du må være ærlig og forsøge at få det sagt så stille og roligt som muligt! Held og lykke med det!

Jeg håber, du kan bruge svaret, du er altid velkommen til at skrive igen.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål