Dumme dem
brevkassespørgsmål af
Storm
9 år
Når jeg syg har feber vil jeg ike ha de tag den i min numse nå jeg ikke ligge stille tag de mig ud på lillebror puslebord og plej far holde mig på siden og plej mor tag min feber de begynd snak og nusse mig og sier jeg. Dygtig men jeg ikke lid det

Svar:
Hej Storm.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan godt forstå, at du ikke syntes at det er rart at få taget din temperatur i numsen og at du heller ikke syntes, at det er rart at dine forældre holder dig ned på puslebordet. Nogle gange, når man er syg, kan det være rigtig godt at få taget sin temparatur, det kan f.eks. være, at lægen gerne vil kende din temperatur, så lægen bedre kan bedømme, hvor syg du er. Og der er det vigtigt, at det er en præcis temperatur, og det får man desværre bedst ved at måle temperaturen i numsen. Men det lyder til, at du synes det er meget ubehageligt, så jeg tænker at det måske ville være en god idé, hvis du foreslog dine forældre at I køber et nyt termometer. Man kan nemlig få termometre, der enten kan måle ens temperatur i øret eller i munden. Så ville du være fri for at få målt temperaturen i numsen og I ville måske alle sammen få en bedre oplevelse ud af det.
Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Hilsen Marie