Drypper
brevkassespørgsmål af
Rasmus
14 år
Hej, er en dreng på 14, når jeg har tisset drunder det tit lidt i underbukserne, ved i hvad det skyldes?
skal dog siges det ikke er ret meget, men man kan stadig se det

Svar:
Hej Rasmus
Hvor er det godt at du spørger. Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er irriterende, at det drypper lidt, når du har tisset.
Rigtig mange drenge, og også voksne mænd oplever det samme som dig.
Hos voksne mænd kan der godt være forskellige årsager, så der kan det være en god idé at få det tjekket hos lægen.
Hos drenge i din alder vil det med stor sandsynlighed bare handle om at man ikke får tømt urinrøret helt, for de sidste dråber.
Når du er færdig med at tisse, kan du lige give dig lidt tid, så de sidste dryp kan komme med. Tæl til 10, det burde være nok. Du kan også overveje at tørre dig, når du har tisset. Der kan sagtens sidde dråber under forhuden, eller i det yderste af urinrøret, som kommer ud i underbukserne, hvis man ikke lige tørrer sig, eller dupper, med et stk toiletpapir.
Prøv det her af et par dage, og se om det ikke hjælper. Hvis det ikke hjælper, synes jeg du skal tage en snak med din læge.
Mange hilsner Julie