Drengeproblemer
brevkassespørgsmål af
Josefine
14 år
Hej Jeg fortalte en dreng fra min klasse jeg kan li ham og syntes han er sød. Han sagde han ikke havde det på samme måde Nu er han begyndt at stirre meget på mig, og med sådan et trist ansigt Har han fortrudt? Forstår ikke drenge

Svar:
Kære dig,
Tusind tak for dit spørgsmål her ind til brevkassen.
Jeg kan forstå på dig, at du har fortalt en dreng fra din klasse, at du synes han er sød- det synes jeg er ekstremt sejt og modigt gjort af dig!
Som jeg forstår dig er der opstået en lidt træls stemning i mellem jer efter at du har fortalt ham det. Først har jeg lyst til at fortælle dig, at det kan være naturligt, at der kan opstå en lidt sjov og måske akavet stemning efterfølgende. Måske er den lidt svære, akavede eller sjove stemning opstået, fordi drengen fra din klasse måske har lidt svært ved at finde ud af, hvordan han skal opføre sig efter at have fået sådan en besked fra dig.
Så jeg tænker, at hans triste ansigtsudtryk og hans blik kan være et udtryk for, at han egentlig var rigtig glad for dig som hans ven, og derfor måske faktisk også selv er blevet lidt usikker på, hvordan han nu lige skal agere overfor dig. Fordi hvis han slet ikke selv har tænkt tanken, at han gerne vil have en kæreste? Så tænker jeg, at han måske godt kan være lidt forvirret over, hvordan han skal gribe det hele an. Det kan også sagtens være, at han slet ikke er at sted, hvor han er klar til at få en kæreste, men jeg kan naturligvis ikke vide det, det er blot nogle gæt.
Når det er sagt, er det også vigtigt for mig at fortælle dig, at det er meget naturligt, at du har tanker om, hvorvidt han kan have fortrudt. Det vil langt de fleste unge på din aldre håbe på, når der er en person man er lidt glad for.
Jeg kom til at tænke på, om det mon kunne give mening for dig, hvis i talte lidt sammen om det hele? Måske kan det være rart at få talt tingene lidt i gennem? Du kunne spørge ham: "Du ser trist ud, er det fordi du synes det er akavet fordi jeg sagde at jeg godt kunne lide dig? "
Du kunne også bare spørge ham, om han er okay? Så kan det være, at han vil komme med en forklaring på, hvorfor han ser trist ud.
Du kunne også selv vælge at sige: " Jeg synes det er lidt akavet i mellem os, har du det også sådan?
De tre eksempler, er selvfølgelig bare nogle foreslag, som måske kan hjælpe dig på vej, hvis du vel og mærke vælger at tage en snak med ham..
Jeg håber meget på, at mit svar kunne hjælpe dig lidt videre.
De bedste hilsner Sara