Drengen
brevkassespørgsmål af
Celina
13 år
Hej Jeg er en pige på 13, og jeg er blevet lidt glad for en dreng på det sidste! Problemet er at han har en kæreste. Jeg spørger tit ind til hvordan det går imellem dem, han siger at det ikke går så godt. Vi skriver rigtig meget sammen og nogle gange sender han mave billeder, og han har en virkelig god mave! Jeg ved ikke helt hvaf jeg skal gøre fordi hans bedste ven kan lide MIG! Så jeg ved ikke om jeg bare skal glemme ham, det er bare lidt svært! Men det er ikke fordi jeg har følelser for ham vi kender næsten ikke hindanden jeg synes bare han er vildt sød og pæn... Hilsen en pige!

Svar:
Kære dig
Mange tak for dit brev.
Det lyder til, at du er lidt i vildrede over, hvad du skal stille op med ham her drengen, som du er blevet lidt glad for på det sidste.
Jeg kan godt forstå, du synes, det er lidt svært at finde ud af, hvad du skal gøre. Selvom du skriver, at du ikke har føleler for ham, så synes du, at han er sød og pæn, og at du er blevet lidt glad for.
Jeg tror, du skal mærke efter inde i din krop, hvad du egentlig gerne vil. Er det fordi, du gerne vil lære ham bedre at kende og blive gode venner med ham, eller er der en forelskelse på vej? Det kan også være, du bare har fået et lille crush på ham og egentlig bare er lidt fascineret af ham.
Jeg tænker, det er noget, som du med tiden vil finde ud af. Og til den tid kan det jo være, at han ikke længere har en kæreste, og at han faktisk også har noget interesse i dig.
I forhold til hans bedste ven, så tænker jeg ikke, du skal tænke så meget over, at kan lide dig. Hvis du ikke føler noget for ham, så må du fortælle ham det på en pæn måde, så kan ikke går og håber på noget. Og så kan du bare nyde følelsen af, at nogen synes, du er sød. Det er altid dejligt at vide, at andre godt kan lide en.
En lille sidste bemærkning vil være i forhold til, at han sender billeder af sin mave til dig. Selvom det ikke er et decideret nøgenbilleder, så er det stadig et meget personligt billeder. Jeg ved ikke, om du også sender billeder tilbage til ham, men det er altid en god idé at tænke sig om, inden man sender noget afsted. Du kan læse nogle gode råd her til hvordan man sender billeder til hinanden på nettet.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til lidt, og så vil jeg ønske dig en rigtigg glædelig jul og et godt nytår!
KH,
Anna