Drenge, hold jeres hænder i ro ved bj!
brevkassespørgsmål af
Maria B
16 år
Jeg har enlig ikke noget spørgsmål. Jeg vil bare godt opfordre jer til at bringe en opfordring til alle drenge. Vil I ikke godt være så søde at holde jeres hænder i ro når i får et bj? Vi har ikke noget imod af tage jeres pik i munden men vi vil altså selv styre det. I aner ikke hvor væmmeligt det føles hvis i presser vores baghoved samtidig. Man føler lissom man blir kvalt! Vi skal altså helt selv styre det for at det er behageligt, hvor meget af den vi vil ha inde osv. Lissådan når det skal ske for jer. I må ikke holde os fast så vi ikke kan undgå sprøjtet. Det kan godt være vi vil tage det men det kommer helt an på situationen og VIL SEV BESTEMME! Så hold jeres hænder helt i ro og lad os bestemme farten, så skal vi nok gøre det godt for jer. Jeg har desværre oplevet alt for mange drenge der blir for horny og presser på og så blir det virklig ikke rart. Det er min opfordring!

Svar:
Hej Maria,
Mega god opfordring, som jeg kun kan være enig i, så den er hermed bragt videre!
Jeg vil endda gerne stramme den lidt, og tilføje at det faktisk ikke kun er noget man skal gøre for at være sød. Man SKAL have samtykke, hvis man som dreng vil styre farten på et bj eller komme i munden, uanset om man vil være sød eller ej. At komme munden på en pige som ikke har lyst, er ikke i orden, og kan faktisk være et overgreb.
Samtykke betyder at man skal have lov. Man kan få lov med ord eller med kropssprog, og på den måde kan det godt være lidt kompliceret. Men hvis man uden aftale holder nogen fast, så de ikke selv kan bestemme hvad de vil, er der ikke så meget tvivl om at det er over grænsen, for så giver man dem slet ikke mulighed for at samtykke. Det kan være ok at lege med at bestemme over hinanden mens man har sex, men det skal altid være aftalt i forvejen, så man er helt sikker på at begge personer er med på det.
Hvis der skulle sidde nogen derude som synes at det med samtykke er lidt kompliceret, kan man læse mere her: https://www.sexlinien.dk/emneside-rettigheder-og-overgreb/samtykke
Mange hilsner,
Marie