Drømmetydning
brevkassespørgsmål af
Freja
17 år
Jeg har igennem længere tid været lidt forelsket i en fyr. Problemet er bare at han er rigtig populær, og ved det godt - lidt en Don Juan, bare en single udgave for han har ingen lige nu og har heller ikke haft i flere år. Vi snakker rigtig godt sammen, og han er en af mine bedste venner - om det er gengældt ved jeg ikke. Dog har det engang imellem været lidt akavet med ham, og jeg har været bange for at det altid skulle være sådan, fordi jeg har haft svært ved at slappe af i hans selskab. Her for et par dage siden, ved jeg ikke hvad der skete. Lige pludselig, som ved at trykke på en knap, grinte vi bare helt vildt over en joke en af os fortalte, og alt det akavede har bare været forsvundet siden. I nat havde jeg så en drøm, hvor jeg var bekymret over et eller andet - jeg ved ikke hvad. Jeg var et eller andet sted med ham, og jeg kan huske at jeg vendte mig mod ham og prøvede at fortælle ham at jeg var bekymret. Men i stedet tager han min hånd - jeg kan huske at jeg bare tænkte at den var vildt varm og stor og betryggende - og jeg slappede helt af. Han holdt min hånd i drømmen indtil jeg vågnede. Lige siden drømmen har jeg bare tænkt over hvad den mon betød?

Svar:
Hej Freja
Det lyder som om du er et ret godt sted lige nu:-)
Tillykke med at det akavede er ved at være væk, når du nu er så glad for ham. Og det virker til at være gengældt. I hvert fald får det dig til at slappe af, og det er altid godt for samværet. Og det lader til at han også mærker det, for ellers ville I vel ikke få grineflip.
En drøm er en besked, du giver dig selv. Så selvom jeg ikke er drømmetyder, synes jeg det er en god og tydelig drøm. Hans berøring og nærhed giver dig ro og får dine bekymringer til at forvinde.
Du skriver at han er lidt af en Don Juan, og lige nu har han ingen kæreste. Så hvis du stadig er glad og har det godt med det, synes jeg du bare skal springe ud i det, og undersøge om det kan udvikle sig. Og ellers nyde det.
Så sluttelig: vær i det, nyd det og pas på dig selv.
God sommer:-)
Mange hilsner Vinni