Dobbelt så gammel som mig
brevkassespørgsmål af
Heidi
20 år
Hej brevkassen, jeg er en pige på 20 år, og jeg har matchet med en kvinde i slut 30’erne på tinder, og hun vil gerne ses med mig, jeg har aldrig været sammen med kvinder før, men ved dog ar jeg helt sikkert gerne vil, og har altid syntes at ældre kvinder er dejlige, og hende her er mega sød, og føler jeg kan stole mere på en kvinde end en mand, og så har hun også 2 børn… Jaaer altsååå det måske lidt mærkeligt, også at hun er tættere på min mors alder end min egen alder. Hun vil heller ikke mere end bare at “hygge” men jeg ved virkelig ikke om jeg bare skal få en grineren oplevelse ud af det, måske fræk aftale, eller bare lade vær fordi det er for sygt den aldersforskel… er det ulækkert af hende eller af at mig jeg vil hende, og at hun vil mig. Realt er det vil lidt klamt af hende hun vil mig.. ved det virkelig ikke

Svar:
Kære Heidi.
Jeg kan sagtens forstå, at aldersforskellen kan virke meget betydningsfuld især når der er de 10 år mellem jer- men jeg vil berolige dig med at der intet klamt er i en 20-årig og en 30-årig vil være sammen, så længe der er sammentykke og begge parter er enige tingene er der ikke så meget problem der. Er det måske fordi du er bange for hvad dine omgivelser vil tænke hvis de fandt ud af du datede en noget ældre kvinde?
Før du træffer en endelig beslutning, kan du overveje dine egne følelser og ønsker i relationen til kvinden. Tænk over en ekstra gang, hvad du egentlig søger, og hvordan tingene evt kunne udvikle sig med denne kvinde.
Jeg kan ikke understrege nok, at kommunikation er den gyldne nøglen her – tag en åben og ærlig snak med hende om dine bekymringer og forventninger, og lyt også til hendes ønsker og behov. Det er meget vigtigt, at i begge er på samme side og begge føler her trygge i forholdet om der så blot er at tale om et one-night stand, en bolleven eller et fast parforhold, sørg for i er enige om tingene.
Samtidig er det også helt i orden hvis du ikke rigtig er afklaret endnu. Tag din tid med beslutningen, tænk tingene igennem en ekstra gang og lyt til din mavefornemmelse- den kan ofte hjælpe en godt på vej.
Håber mit svar kan hjælpe dig lidt, og jeg håber du finder ud af det med den ældre kvinde- al held og lykke til dig.
Venlig hilsen Kylie.