Digte til min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Sanni
Jeg er ligee blevet færdig med at skrive en masse digte til min kæreste, og jeg synes de er blevet ret gode, men nu ved jeg ikke rigtig om jeg vil give dem til ham. De er meget personlige og måske er det bedst hvis jeg ikke giver ham dem.
Det skule være til hans fødselsdag, han fylder 18 år og jeg elsker ham helt vildt. Hvad synes
du jeg skal gøre, skal jeg give ham dem?
Den forvirrede

Svar:
Hej
Hvor er det fantastisk, at du er blevet tilfreds med dine digte. Du skriver, at dine digte er meget personlige, og det er måske netop derfor at du har svært ved at give dem til din kæreste. Det er måske dine dybe følelser, du har beskrevet i et digt.
Nu ved jeg ikke, hvor længe, I har været kærester, men hvis I nu har været sammen i et stykke tid og er begyndt at turde udtrykke følelserne til hinanden, tænker jeg, at han måske bliver glad for at læse dine følelser i et digt.
Du kan jo evt. nøjes med at udvælge et eller to digte til ham.
Jeg synes også det er vigtigt at har det godt i maven med at aflevere dem. Hvis du ikke er sikker, så hellere vendt til du kan mærke at det er ok. Så må du i første omgang give ham en anden gave måske..
Jeg håber, at du kan bruge rådet.
Hilsen Sannie – Biblioteksvejleder Cyberhus