Digt - Made by myself..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Sannie, jeg er en pige på 14 år som har lavet et digt som jeg godt kunne tænke en mening om.. Giv mig betydning Giv mig hjælp Giv mig selvtillid Giv mig mening Giv mig styrke Giv mig stolthed Giv mig drømme Giv mig tryghed Giv mig varme Giv mig kærlighed Giv mig inspiration Giv mig tid Giv mig realitet Giv mig frihed Giv mig lys Giv mig lettelse Giv mig tro Giv mig tillid Giv mig selvværd Giv mig luft Giv mig chancer Giv mig ild Giv mig garanti Giv mig vinger Giv mig liv Giv mig sandheden Giv mig lyd Giv mig tilgivelse Giv mig betydning Hvad synes du? Knus..

Svar:
Hej med dig!
TAK for dit spørgsmål.
Jeg vil meget gerne komme med min mening om dit digt.
Jeg synes, at digtet er interessant. Det er interessant, at hver sætning starter med Giv mig... Digtet handler for mig at se om en person, som søger nogle væsentlige behov. Hvem personen henvender sig til, ved vi ikke. Det er op til læseren at forestille sig det, og det synes jeg er interessant. Jeg studsede over Giv mig ild. Ild? Hvad er det for et behov - ild er markant anderledes i forhold til de andre behov. Det kunne være spændende at høre fra dig, hvad du har tænkt med ordet.
Digtet starter og slutter med Giv mig betydning. Dette synes jeg er meget interessant, da jeg tænker, at det netop er det personen søger; at føle at han/hun er betydningsfuld.
Hvis du har lyst, synes jeg, at du skal uploade digtet til skriveværkstedet på biblioteket.
Jeg håber, at du kan bruge min mening.
Mange Hilsener fra Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus