Der er langt fra Nordjylland til Sjælland

brevkassespørgsmål

Der er langt fra Nordjylland til Sjælland

brevkassespørgsmål af
Blåtrøje
16 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hey, har det er problem at jeg begyndte at skrive med den her vildt søde dreng for nogle måneder siden (vi startede med at skrive sammen på Yellow, på et tidspunkt hvor jeg havde opgivet at finde nogen søde drenge der på). Så var jeg sammen med nogen veninder til hyggedruk den 22 dec. Vi installere så Yellow igen efter vi alle havde haft det før, så vi installere igen og gjorde det til en drukleg. Det var Self hyggeligt, men hvor ex. Før (ham lad os kalde ham Mathias), når de prøvede at charmere sig ind, med søde ord, hjerter you name it, bliver Self lidt glad, men så når jeg ser en snap fra Mathias bliver jeg lidt glad hver gang. Det hele lyder jo fedt har fået en der kan få mig til at smile også når jeg ved at han også er glad for mig, mit største problem ved at jeg har indset at han altså ikke bare lige kan "skiftes" ud, er at jeg bor i Nordjylland, han bor på Sjælland og når den ene har travlt, har den anden ikke og omvendt, specielt her i det nye år for i januar måned hed det termin, projekt og forberedelse for mig og for ham, han er en årgang ældre og er lige kommet i ny mesterlære som tømrer. Også for lige at gør det endnu være bor vi begge i små byer så skal jeg ex. Hen til ham hedder det først bus i en time, så tog (det skifter med tiden), så skifte tog, så skifte tog igen også til sidst så er det "kun" hen til huset ellers hedder det en 7 timers bus også igen, med tog også et skift i tog igen. Jeg mangler... Altså ud over en stor spand is ahah, et råd om Hvad fanden jeg lige skal gøre?

Svar:

Kære du

I er glade for hinanden, og det lyder på mig som om, at du egentligt gerne vil være kærester med ham, men at distancen mellem jer skræmmer dig. Det er træls at være så glad for en, der er så langt væk. Langdistanceforhold kan godt holde, men det er ofte hårdt for begge parter. Især når det tager så lang tid at kunne ses, når I har så travlt, og når I er så unge, som I er.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad du skal gøre. Jeg kan dog fortælle, hvilke muligheder jeg ser, ud fra hvad du siger.

Du lyder til at være rigtig glad for ham, og du vil gerne mere med ham. Du kan vælge at give et forhold en chance, eller du kan lade være. Jeg vil under alle omstændigheder råde dig til at prøve at tale med ham om det. Han sidder sandsynligvis med nogle af de samme tanker.

Hvis du giver det en chance, kan I prøve at mødes en enkelt gang først. Hvis han på et tidspunkt skal til Nordjylland, eller du skal til Sjælland, kan I prøve at mødes et par timer. Alternativt kan I prøve at besøge hinanden i en weekend. Så kan I finde ud af, om I også har noget, når I er fysisk sammen. Derefter kan det være nemmere at tage stilling til, om I vil give et evt. forhold en chance.

Måske finder I ud af, at det er bedre at blive ved med bare at være venner. Det kan være, at I får mulighed for at ses i fremtiden som venner, men ellers kan I blive ved med det, I gør nu. Det kan også være, at enten dig eller ham har brug for en pause, hvis I finder ud af, at I ikke skal være kærester. For at gøre det nemmere at komme videre.

Jeg vil som sagt råde dig til at snakke med ham om det. Syv timers transporttid er meget lang tid, og når I er så unge, som I er, skal der nok komme andre chancer. Samtidig ér der også langdistanceforhold der holder, selvom det er svært så længe det varer.

Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Ellers er du meget velkommen i vores chat, hvor der er større mulighed for at tilpasse svaret.

Kram

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål