Deller?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejsa. Jeg har nogen små deller på maven (2-3) jeg er lidt træt at dem,jeg tag 20-30 mavebøjninger om aften,cykeler rigtig meget og spiller fodbold i haven plus idræt. jeg skal snart starter til håndbold og vil snart gerne ha dem væk men hvordan?

Svar:
Hej med dig
Jeg er lige vikar i brevkassen, fordi Eva har lidt sommerferie...Håber det er okay..:)
Nu skal du høre...omkring de deller..Jeg kan fortælle dig, at alle mennesker har små deller og det er helt naturligt. Jeg kan også fortælle dig, at når du er 13 år, så skal din krop stadig vokse og udvikle sig en masse. Derfor har din krop brug for en masse energi og nogle fedtdepoter.
Derfor er det faktisk et godt tegn at du har et par deller, fordi det kan din krop bruge..
Nu kan jeg jo ikke se dig og du skriver ikke hvad du vejer, men det lyder ikke til at du er overvægtig med alt det motion du lave. Så alt er som det skal være.
Jeg har lige et par råd til dig, som du måske kan bruge.
1. Når du laver mavebøjninger, så er det vigtigt at du ikke gør det hver dag. Dine mavemuskler har brug for hvile og derfor skal du kun gøre det hver anden eller hver tredie dag
2. Når du går med de her tanker omkring din krop, så er det super vigtigt at du også deler dem med din mor og far. Det er nemlig rigtig godt at snakke med sine forældre om sådan nogle ting og specielt fordi de kender dig så godt.
Held og lykke med håndbolden...det lyder super skægt..
Venlig hilsen
Erroll