dårligt toilet på skolen
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg har et problem med toileterne i skolen. det er ikke på grund af de ikke er rene. men på grund af. man kan låse/åbne dem med simple gendstande som et kort en nøgle og en mønt. man skal bare bruge noget der er fladt og hård. jeg har heldigvis ikke hørt om nogle der har prøvet at komme ind i toiletet mens der sidder nogle inde i. men der er stadig et stort problem at man kan gøre det. jeg har prøvet at låse toileterne før så man ikke kan komme ind. så jeg er lidt bange for at sige det.

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit brev. Ud fra det du fortæller, kan jeg godt forstå, at du har et problem med toiletterne på din skole. Det lyder ikke særlig rart, at man kan låse/åbne dem med simple genstande.
Du skriver, at du ikke har hørt om nogen der har prøvet at komme ind på toilettet imens der sidder nogen derinde. Kan det måske hjælpe dig at tænke på dét, når du er på toilettet? Selvom du er nervøs for, om der kommer nogen ind mens du sidder der, kan det måske være godt at huske på, at det højest sandsynligt ikke sker?
Det kan også være, at det vil hjælpe at få en af dine veninder med, når du skal på toilettet? Så kan hun holde vagt og sørge for, at der ikke kommer nogen hen og låser døren op, når du sidder derinde.
En tredje mulighed du kan overveje er at fortælle en lærer på din skole om problemet. Måske er der mange andre elever der også har det ligesom dig. Så hvis du fortæller om problemet til en lærer, kan det være, at læreren kan gå videre med det, og måske gøre et eller andet for, at låsene på toiletdørene bliver skiftet ud. Så kan der måske komme nogle nye låse i dørene som gør, at man ikke kan låse dem op med simple genstande.
Jeg håber, at du kan bruge svaret og at der findes en løsning!
Mange sommerhilsner fra
Laura.