Dårlig samvittighed

brevkassespørgsmål

Dårlig samvittighed

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Jeg er en pige på 16, og jeg får det rigtigt dårligt med mig selv hver gang jeg har spist eller drukket noget. Det fuldstændigt ligegyldig hvad jeg spiser, selvom det er et æble, tænker jeg, at det skulle jeg aldrig have spist. Det har stået på i flere måneder nu. Skal jeg kontakte min læge?

Svar:

Hej med dig

Jeg er rigtig glad for at du skriver herind, for det må bestemt ikke være nogle rare tanker at gå rundt med.

Heldigvis lyder det til at du selv har svaret, for jeg giver dig helt ret i at det vil være en rigtig god idé at snakke med nogle om det. Din læge vil muligvis kunne hjælpe dig med at finde ud af hvorfor du har sådanne tanker, men ellers vil han/hun helt sikkert kunne finde andre der kan hjælpe. Udover din læge kunne det måske også være en idé at snakke med nogle der kender dig som fx. dine forældre eller en ven/veninde. Det kan godt være meget svært at åbne op overfor folk der kender én, men det kan også være en rigtig god støtte og hjælp når de trælse tankerne fylder lidt for meget.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til bruge chatten her i Cyberhus, hvis du har lyst til at dele dine tanker med en helt fremmed ligesom du har gjort med mig her i dag.

De bedste sommerhilsner

Anne Marie