Dårlig kæreste
brevkassespørgsmål af
Fredderikke
21 år
Hej alle mand ! Jeg har haft en kæreste da jeg var 18 eller 19 år gammel, i startet gik det ret godt og nogle par uger eller månden efter gik det ned af bakke af. Han svinede mig til og sagde alt muligt grimt og klad mig alt grim ting, så sagde han undskyld nogen i den stille og jeg tilgive ham så. Men nogle par minutter / timer / par dage, bytteder det hele forfra igen. Jeg holder det for mig selv og gik med det indlægge i nogle par månden, senere hent af aftalet vi skulle have sex sammen. Så kommer vi senere hent om aften og jeg var så træt, så sagde han skat vi havede aftalt vi skulle have sex sammen. Jeg sagde nej det vil ikke lige nu og han sagde kom nu skat og du lovede det skat, op til flere gang og jeg sagde nej op til flere gang og til sidste ja skat. Men det sket ikke allivel heldvis og den natten lå end klammeste mæt / heldel af natten og kun næste ikke sove den, senere hent af fik jeg en mobilfoner af ham og ham sagde til mig den bytter vi skal være sammen rester af vores liv nogle i den stille. Så gik det op og ned af igen og jeg blevet uvenner med alle omkring. Så del vi hinanden kode og emailressete til fd, jeg måtte igen drengvenner have og ham måtte ikke pigervenner have på fd. Dengang skrevet jeg meget med en fyr på nettet, som jeg ikke havde mødt og til sidst havde jeg en skrændrir med min mor om jeg skulle står op med ham og det gjort jeg så til sidst
Så nogle par månden eller år efter fik jeg en nye kærste og det var ham jeg skrevet med på fd, som jeg blokkede og blokkede op igen på fd. Det gik ret godt og vi var forelsket i hinanden i meget langetid, vi var meget sammen med hinanden og lære hinanden meget at kenden. Vi blevet mere og mere tæt på hinanden, men så aftalede vi prøver at bor sammen og vi hjælper hinanden med tingene. I startet gik ret godt og dårlig med at prøve at bor, vi prøvede det op til flere gang det gik godt og dårlig. Til sidst givet ham mig hel tiden skylden for det hel og jeg fik altid skylden for alt fra ham af, til sidste aflyst jeg de flere af vores aftalet og prøvede at slåt op med ham. Til sidst slog ham selv op med mig igennem i mobilen, jeg tænkt jubii enig slog ham op med mig. Det var jeg meget glad og ham har også tvunget og presse mig til mange ting og gjorte nar og grine af mig (den fucklig svin og Spasse)

Svar:
Hej Fredderikke,
Det lyder som nogle ærgerlige oplevelser, du har haft med de to fyre, du har været kærester med. Det kan jeg godt forstå, du havde brug for at få ud og ikke gå med det alene.
Jeg tænker, at det lyder godt, at du er kommer ud af forholdet med dem begge, da det lyder til, at det ikke var rart for dig at være i.
Du skriver, at den ene talte rigtig grimt til dig og måske også var lidt kontrollerende i forhold til, hvem du måtte snakke med. Og du skriver, at den anden tvang dig til at gøre nogle ting, og at han også gjorde nar med dig, og grinte af dig. Det lyder ikke som en særlig rar behandling fra de to fyre, og det kan jeg godt forstå, at du blev glad for at komme ud af.
Det er aldrig særlig rart at opleve, at en person, som man godt kunne lide, ændrer sig. Og slet ikke, når det er på den måde, hvor det kommer til at gå ud over dig.
Nu har du desværre to oplevelser og erfaringer, der ikke lyder til at være endt helt positivt, men derfor kan de godt bruges på en 'positiv' måde, tænker jeg.
Du kan måske prøve at tænke over, hvad det var, der egentlig gik galt eller hvornår det gik galt i de tidligere forhold. Du kan også prøve at tænke over, om der var noget, du selv kunne have gjort for, at det kunne være endt anderledes eller måske sluttet det tidligere.
Det skal ikke lyde som om, at det er dig, der havde ansvaret for, at det gik galt i de to forhold, eller at du skulle have sluttet dem tidligere - for det tænker jeg ikke. Det er altid nemt at være bagklog, men de tanker, man kan gøre sig i bagklogskabens lys, kan måske hjælpe til næste gang, at du finder en sød fyr, du gerne vil indlede et forhold til.
Man er to i et forhold, og derfor er det ikke kun den ene, der kan rede det. Men, man kan ud fra sine tidligere erfaringer gøre sig nogle tanker om, hvad man gerne vil have i et fremtidigt forhold og hvor ens egen grænse går næste gang.
Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål, og så håber jeg, du på et tidspunkt finder en sød fyr, der behandler dig godt.
Du er velkommen til at skrive igen eller logge på vores 1-1chat, hvor en rådgiver vil sidde klar til at snakke med dig, om det du har brug for.
De venligste hilsner,
Kathrine.