Cybermobning
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus,
jeg er i gang med en projektopgave, og jeg vil gerne stille nogle spørgsmål omkring cybermobning, og jeg ville blive rigtig glad hvis i vil hjælpe :)
Jeg vil gerne spørge om:
Har de en statistik over hvor mange børn der er skriver ang. Cybermobning? (Hvis ikke, hvorfor?)
Er det mest drenge eller piger der skriver til jer angående cybermobning? (Hvis der er nogle der gør)
Hvad er aldersgruppen?
Har du set en stigning inden for de sidste 10 år? (hvis ja, hvilken)
Hvad siger i for at hjælpe/hvilke råd giver i?
Hvem bedst til at hjælpe? Hvem synes i har ansvaret for at hjælpe?
Hvordan mener I, at man bedst muligt kan stoppe eller forebygge mobning?
Jeg har gerne ville ringe til andre sider der sikkert også kan hjælpe, men eftersom at jeg har en meget tung social angst, kan jeg ikke, derfor håber jeg, at i vil/kan svare, og meget gerne i detaljer! :)
Mvh, mig.

Svar:
Hej med dig.
Det er et spændende og relevant emne, du er ved at undersøge, men vi svarer ikke på spørgsmål til projektopgaver eller skoleopgaver generelt, da vi garanterer svar til alle de børn og unge i alderen 9-23 år, som søger rådgivning hos os. For at kunne opretholde den garanti, er vi nødt til at sortere alle andre henvendelser fra. Men du er velkommen til at ringe til Center for Digital Pædagogik, som driver Cyberhus, på 86 370 400. Jeg kan forstå, at du ikke er tryg ved at ringe, men det er desværre det, vi kan tilbyde.
Mange hilsner Pernille