Vedr. ''cyberaktiv''
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa! Jeg er en dreng på 16 som har haft et ret hårdt liv på visse punkter. Jeg har været ude i nogle dumme ting, valgt de forkerte venner som ledte mig længere og længere ud på et vildspor. Det endte så helt galt til sidst, og jeg måtte virkelig kæmpe for at komme op af dette hul som jeg havde gravet mig selv ned i. Jeg havde det virkelig virkelig skidt, men jeg har også fået en del erfaring og jeg har før haft min egen ''rådgivnings - site'' men lukkede den igen ca. 4 måneder efter. Jeg vil bare gerne dele mine erfaringer med folk og hjælpe andre med ikke at havne i det samme skidt som mig. Så jeg ville bare lige høre hvad det der cyberaktiv går ud på? Hvilke opgaver får man? Rådgiver man andre unge, eller skal man skrive nogle indlæg? Håber at høre fra jer :) Mange Hilsner Jacob

Svar:
Hej Jacob,
Som Cyberaktiv får du adgang til din egen blog på Cyberhus.dk, og du får mulighed for at skrive gode råd samt anmelde spil/bøger som du tror andre unge vil kunne finde glæde i at læse.
I din blog kan du vælge at skrive om et bestemt emne eller om det skal være en blog hvor du tager forskellige emner op. Se nogle af de andre unges blogs her.
Du kommer ikke til at rådgive andre børn og unge direkte via f.eks. en chat. Men vi arbejder på at skabe en form for ung-til-ung rådgivning på sigt.
Håber det svarer på dit spørgsmål ? Du kan læse mere her på siden - og hvis du stadigvæk er interesseret i at være cyberaktiv kan du tilmelde dig på denne side.
Skriv dit navn, email og kopiere teksten her fra brevkassen ind i besked-feltet. Så vil du blive kontaktet af den person som står for vores cyberaktive. Sammen kan I aftale hvordan du kommer i gang med at skrive på cyberhus.
Det kunne være fedt at få dig om bord på Cyberhusteamet- jeg tror du har mange erfaringer at give ud af til andre unge  :-)
Bedste hilsner,
Anni M.
Cyberhus