Ungeblogger?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa!
Jeg har i et stykke tid nu gået og overvejet at blive ungeblogger, da det kunne være et meget interessant projekt. Men jeg har simpelthen ikke kunne finde siden med informationer om dette. I dag fandt jeg linket til siden, men siden var altså ugyldig. Er det bare min computer som er problemer, søger i ikke ungebloggere længere eller er det noget tredje?
Jeg vil sige tak på forhånd - og i ønskes en rigtig god sommer! :)

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret.
Vi er lige nu igang med en større opdatering af hele Cyberhus. Én af de ting der følger med opdateringen er faktisk at vi ikke længere har ungebloggere på siden. Vi søger stadig bloggere, men forskellen er at alle bloggere nu skal være fyldt 18 år.
Grunden til at vi har lavet så stor en ændring er at vi over længere tid har haft lidt problemer med at kunne garantere ungebloggernes anonymitet, samtidig med at vi i Cyberhus skal leve op til vores ansvar og underrette eksempelvis en kommune hvis vi har kendskab til at en ung har brug for hjælp.
Normalt er det ikke noget problem at sikre unge anonymitet på Cyberhus, men lige præcis for ungebloggere er problemet at vi kender navnet, og dermed identiteten. Og hvis ungebloggeren så skriver noget omkring eksempelvis selvmordstanker...så skal vi faktisk underrette den unges forældre eller kommune og det er slet ikke meningen med ungebloggen.
Derfor har vi nu ændret aldersgrænsen til 18 år, fordi vi så ikke længere har pligt til at underrette, og derfor kan de som har en blog i langt højere grd selv bestemme hvad de vil fortælle.
Lige nu er det næsten umuligt at finde linket til hvordan man bliver blogger fordi vores blogside i disse uger er meget rodet på grund af opdateringen. Det bliver fikset i løbet af sommeren, men indtil da kan du se siden her
Mange hilsner
Niels-Christian