Nederen :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejhej
Det skal lige siges, at jeg for lidt siden blev oprettet som ungeblogger.
Jeg ville skrive ind til brevkassen en måneds tid efter om et spørgsmål om mine tænder. Da jeg skrev mit spørgsmål kom der en eller anden advarsel frem om at mit ungebloggernavn blev fjernet så rådgiveren ikke kunne se det, fordi at man skal være anonym. Det var jeg sådan set glad for. Derefter sendte jeg mit spørgsmål.
Jeg har så fået svar for ikke så lang tid siden, hvor at rådgiveren, der svarede mig, skrev mit fornavn. Jeg har ikke skrevet mit fornavn i brevkassespørgsmålet, så jeg undrer mig lidt over, at rådgiveren skriver mit navn.
Det er ikke for at blive sur, men jeg kunne sagtens have skrevet til en rådgiver om noget fuldstændig privat, som jeg ikke ville have at andre skulle vide. Mine forældre kunne kan opsage det, hvis jeg skriver noget, som de ikke skal vide.
Derfor synes jeg bare ikke, at det er helt fair, at I så bruger navnet, når i svarer på brevkassen. Jeg ville være glad, hvis man kunne være 100 % anonym.
KH mig

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du undrer dig og det kan jeg sige at det gør jeg også.
Det er nemlig helt rigtigt sådan at man slet ikke kan oprette et spørgsmål når man er logget ind som ungeblogger for at sikre ungebloggernes anonymitet. Som du beskriver det forstår jeg det sådan at du fik en advarsel om at dit brugernavn ville blive fjernet men at du så alligevel fik lov til at oprette et spørgsmål mens du var logget ind.
Det er ganske enkelt den eneste mulighed der er for at rådgiveren har kunnet se dit fornavn.
Vi har lige prøvet at tjekke systemet flere gange med forskellige brugere og lige meget hvad vi gør kan vi ikke oprette spørgsmål når vi er loggede på som ungebloggere, så den eneste forklaring jeg kan give dig er at der har været en fejl i vores system. Hele cyberhus.dk er blevet opdateret i december og jeg kan selvfølgelig ikke afvise at det kan have været i den forbindelse at det her er sket.
En anden mulighed (meget lille) er at der er en fejl i din bruger, der gør at du får lov til at oprette spørgsmål selv om du er logget på som ungeblogger. For at tjekke om det er sådan det hænger sammen håber jeg at jeg kan få dig til at oprette et nyt spørgsmål. Du kan bare gøre det her i Spørg om Cyberhus, (du kan bare give spørgsmålet titlen test og skrive test i selve spørgsmålet også) mens du er logget ind med din ungeblog-bruger.
Det burde være sådan at du bliver bedt om at logge af og at du slet ikke kan få lov til at komme ind på den side jeg har linket til. Hvis du ikke kan komme ind uden at logge af fungerer din profil fint og så er det der skete ganske enkelt en fejl i systemet som er rettet nu.
Hvis du godt kan se siden og få lov til at oprette et spørgsmål skal vi have tjekket din bruger igennem eller eventuelt givet dig en ny bruger.
Jeg er 99,9 procent sikker på at det var en teknisk fejl, som nu er rettet og som vi selvfølgelig undskylder meget.
Jeg har i øvrigt slettet navnet fra spørgsmålet i tandlægebrevkassen. (der var kun et spørgsmål hvor rådgiveren havde skrevet et navn i december måned så det var let at finde)
Mange hilsner
Niels-Christian