Mødested?

brevkassespørgsmål

Mødested?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej. Jeg har brugt Cyberhus igennem flere år og har altid været meget glad for at komme her - tak for en rigtig god side. Jeg har på det sidste overvejet, om vi kunne lave et eller andet arrangement i Aarhus fx. Bare noget frit og åbent, hvor alle, der har lyst og mulighed fx tager i skøjtehallen eller andet i samme stil på et aftalt tidspunkt. Så kan man jo fx tage en cykelrefleks om armen, så vi kan genkende hinanden. Den er let at tage af, hvis man ikke vil være med alligevel, eller lige vil tjekke de andre ud. Og hvis ingen møder op, er det sjovt at være i skøjtehallen alligevel. Jeg har overvejet bare at slå det op i debatten og se om der er stemning for det, men det kunne jo godt være at der er nogle moderator-problemer, og at I ikke vil stå inde for det. Det kan jo på den anden side også være, at der er en af jeres frivillige, der har lyst til at være med? Personligt synes jeg, at det ville være rigtig hyggeligt at mødes med nogle ligesindede, og de andre brugere på Cyberhus virker bare venlige og til at slappe af omkring og være mig selv, så længe jeg kan bevare min anonymitet, hvis jeg vil - og jeg kan jo bare introducere mig som Zebra :-) Nå, Jeg ved ikke om der overhovedet er andre end mig, der ville være interesserede i det, men syntes at jeg ville høre, om I synes, det er en god ide først. Smil fra Zebra

Svar:

Hej Zebra..

Tak for din ros og dejligt at du kan bruge Cyberhus...

Og jeg synes også det er super, at du går rundt med en masse spændende tanker og så lige spørger os først, så tak for det.

Det kunne være rigtig hyggeligt at lave sådan et arrangement og jeg kan sagtens forstå hvis du og andre unge, har lyst til at være sammen i virkeligheden. Det får man tit lyst til, når man for eksempel skriver sammen i debatten om personlige ting og hjælper hinanden på forskellige måder.

Desværre kan det bare ikke lade sig gøre og det er der to årsager til.

Der er rigtig mange unge på Cyberhus, som synes det er trygt og dejligt at de kan være helt anonyme. Hvis vi begynder at invitere eller lader unge i debatten invitere hinanden til at mødes i virkeligheden, så kan det godt føles som et pres for nogen.

Jeg tror at en af de gode ting i Cyberhus er, at alle er anonyme og at det kun er på nettet vi mødes. Hvis man så går rundt og har lyst til at være sammen med andre unge i virkeligheden, så er det måske noget man kan gøre gennem andre tilbud og mulighed.

For eksempel er der mange unge som har glæde af www.ensomung.dk De arrangerer for eksempel at de unge kan mødes i virkeligheden. Der er også en masse andre muligheder rundt omkring i landet og hvis du har brug for flere ideer, så log på chatten en dag, så kan vi jo prøve at hjælpe.:)

Den anden årsag til at vi ikke kan hjælpe unge med at møde hinanden irl er, at vi føler der skal være mindst 1 voksen til stede fra Cyberhus, en der er ansat i Cyberhus og som tager ansvar for at de unge der mødes føler sig trygge. Det ville ikke være fair, hvis en ung fra Cyberhus aftaler at mødes med en anden unge fra Cyberhus og at det så bliver en rigtig dårlig oplevelse for en af dem. Så på den måde synes vi, at vi har et ansvar for det og det har vi simpelthen ikke mulighed for i øjeblikket.

Så Zebra...det er en god ide og jeg sagtens forstå du har lyst til det og det tror jeg også der er andre unge i Cyberhus der har...men det kan desværre ikke lade sig gøre.

Venlig hilsen

Erroll - Cyberhus