Kreditkort
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej! Har flere gange set, at i har skrevet man skal være over 18 år for at få et betalingskort. Vil bare sige, at det absolut ikke er korrekt og at man kan få MasterCard som 13-årig, ligesom mig.

Svar:
Hej Anonym
Det er helt rigtigt at man godt kan få et betalingskort selv om man ikke er fyldt 18 år. Men nu kan jeg se at du kalder dit spørgsmål for kreditkort, og det er måske her der opstår lidt forvirring.
Nu ved jeg ikke hvor på siden det er du har set at der sår at unge ikke kan få et betalingskort. Hvis der står et betalingskort, så har du helt ret i at det er en fejl. Hvis der står kreditkort, så er det ikke en fejl.
Selv om du er under 18 kan du helt rigtigt få eksempelvis et Visa Electron eller et Mastercard, men ikke som et kreditkort.  Med et kreditkort kan du betale med kortet selv om du ikke har penge på din konto. Det Mastercard du har kan du kun bruge til at købe med hvis der er dækning for det beløb du prøver at købe for.
Sagt på en anden måde, så kan der aldrig stå mindre end 0 kr. på dit MasterCard. På et MasterCard kreditkort kan der let komme til at stå minus kr. 5000, sådan at man kommer til at skylde penge til banken. Det kan ikke lade sig gøre med et Visa Elektron eller et MasterCard til unge under 18 år.
Det er super du lige tager tid til at skrive til os når du opdager at der er en fejl på siden. Som sagt ved jeg ikke præcis hvor det er du har set den her fejl, men du er meget velkommen til at sende et link på info@cyberhus.dk. Så kan vi få det rettet hvis der er sket en fejl.
Mange hilsner
Niels-Christian