Jeg er smask forelsket i ham

brevkassespørgsmål

Jeg er smask forelsket i ham

brevkassespørgsmål af
Den fortvivlede pige
11 år
Oprettet 7 år 4 måneder siden

Hej.

for et par måneder siden mødte jeg en dreng. Han går i klassen under mig, og er virkelig sød. Vi er lige blever kærester, og han kan også rigtig godt lide mig. Mit problem er bare, at jeg ikke kan få sagt det til nogle. jeg tror bare at de andre vil grine af mig. Jeg har så også en bff fra en anden skole, og hun Sydes at han er mærkelig. hvordan skal jeg få sagt til mine venner og forældre at vi er kærester?

Ps. jeg vil rigtig gerne kysse med ham, men je. Hved ikke med ham.

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest dejligt for dig, at du har fundet en rigtig sød dreng, som også er vild med dig. Jeg forstår godt du kan have svært ved at få det sagt til din familie eller dine venner, men hvis det betyder meget for dig, tror jeg også det vil være rart bagefter. Det kan måske hjælpe dig, hvis du husker på, at det aller vigtigste er, at DU er glad for ham.

Her må du godt være lidt egoistisk og forsøge at være ligeglad hvad andre skulle mene om ham. Det er jo DIG som skal bruge tid med ham og ikke dine venner og familie. Hvis de er gode venner, vil de også være forstående og søde mod ham, fordi du jo kan lide ham. Hvis du har lyst til, at dine venner skal vide, at du har fået en kæreste, kan du sige at du har noget at fortælle næste gang, du synes det virker naturligt. Men jeg tænker også, at de nok skal finde ud af det efterhånden, så at du bare kunne fortælle det dem, som du lige har lyst til.

Du siger din veninder synes han er mærkelig. Men kunne det være din veninde ikke kender ham og selv er misundelig på det ? Det kunne måske være en af forklaringerne, og jeg tænker sagtens du kan fortælle hende på en venlig måde, at det ikke er pænt sagt af hende, når du jo er vild med ham. Det kan måske  gøre at hun lige tænker en ekstra gang over det hun har sagt.

Du skriver at det kan være svært at få det sagt til dine forældre. Jeg tænker, det kan hjælpe dig, hvis du husker på, at de sikkert vil være glade på dine vegne. Jeg tror tilmed, at de vil være stolt af, at du fortæller det til dem og sætte pris på din ærlighed. Hvis det er svært, kan du evt. forberede et par sætninger, så du ved hvad du vil sige til dem.

Ift. at du har lyst til at kysse ham tror jeg ikke du skal være bange for han ikke gider. Du siger han også er vild med dig, så det kan jo være han går med de samme tanker om at kysse ? Jeg tænker derfor, at du næste gang i er sammen kan prøve at tage initiativ ved at nærme dig ham lidt mere end du plejer. Og hvis du så synes det er naturligt, er der ikke noget i vejen for at du kysser ham. Hvis du synes det er lidt svært, kan du jo også fortælle det til ham og spørge om han også vil. På den måde er I i hvert fald sikre på at i begge vil og at i ikke overskrider hinandends grænser.

Jeg håber du kunne bruge svaret, ellers er du selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen. De bedste hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål