Ja øhm...?

brevkassespørgsmål

Ja øhm...?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus

jeg vist ik lige hvad titlen skulle være...

jeg har lige et par spørgsmål som jeg har tænkt over i lidt tid

får i mange breve siden der kan gå op til 10 dage før man får svar?

eller har i ikke tid til at svare? eller hvordan?

Er der nogle breve i synes er sære, eller spild af tid at svare på?

Hvis der kommer et brev om fx en person der har det svært med skolen

håber i så for den person at han/hun får det bedre? Sådan virkelig har medfølelse får

personen?

Til sidst: mange taaak fordi i har den her hjemmeside! Den har seriøst hjulpet mig

med de fleste af mine 'problemer'

Svar:

Hej med dig :-)

Fedt du spørger, når det er noget du har tænkt over :-) Det er nogle gode spørgsmål og overvejelser.

Det er meget forskelligt hvor mange breve vi får. Nogle dage kan der komme 10 breve, andre dage kommer der måske kun et enkelt. Grunden til at der kan gå op til 10 dage er, at alle i brevkassen er frivillige og derfor har studie og job ved siden af. Brevkassen er altså noget som folk bruger deres fritid på, fordi de gerne vil hjælpe unge mennesker, men man har måske lige en uge hvor man har meget travlt, og derfor ikke har tid til at svare på spørgsmål hver dag. Der er også nogle spørgsmål som kræver, at man går og tænker lidt over sit svar og hvad man synes personen skal gøre. Derfor er et rigtig rart for os at have lidt tid til at svare på spørgsmålene, selvom de 10 dage for nogle måske kan føles meget længe at vente :-)

Du spørger også, om vi synes nogle spørgsmål er spild af tid at svare på. Holdningen er generelt, at når et ungt menneske har brugt tid på at skrive et spørgsmål, og det er noget som fylder indeni den person, så fortjener personen også et svar, og spørgsmålet er ikke spild af tid. Jeg synes derfor heller ikke at nogle spørgsmål er spild af tid og svare på. Det viser bare hvor forskellige problemer der findes, og alle spørgsmål kan være spændende at svare på, ligegyldigt om de er store eller små og hvad de ophandler. De kræver altid at man tænker sig om og overvejer.

Til sidst spørger du, om vi får medfølelse med de personer som skriver ind og har det svært. Det synes jeg man gør :-) Når en person fx har det svært med skolen sidder man jo og tænker over et svar den unge måske vil kunne bruge, og man håber på, at de løsninger man ser for dig vil kunne hjælpe. Der er ikke nogle der fortjener at gå og have det dårligt, så man håber helt klart at svaret kan hjælpe, så den unge får det bedre :-)

Dejligt at du har brugt Cyberhus til flere problemer. Håber også vi kan hjælpe dig i fremtiden, skulle der ske noget, du får brug for råd til :-)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål