Ide.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Anni. Jeg fik faktisk en ide, som marcus faktis fik her inden noget af den. Det kunne altså også være fedt med en barn til barn chat. Altså ligesom man kan chatte med en voksen. At så kunne det da være en god ide, at kunne chatte med et barn/ung. som havde prøvet at være langt nede med mobning,selvmord,selvskade osv. Ligesom man kan logge ind til en voksen anonymt. Så kunne det også være sejt at kunne logge ind til en ung en. Fordi nogen gange har unge noget andet at kunne give, fordi man selv er ung. Hilsen Stine.

Svar:
Hej Stine
Tak for din ide. Det kan være en god ide at lave en ung-til-ung rådgivning som kan fungere sammen med vores ung/barn-til-voksen rådgivning.
Det er faktisk en ide vi allerede har talt om,  og jeg vil tage dine ord her fra brevkassen med til næste møde hvor vi skal snakke om nye ideer til Cyberhus.
Jeg kan dog ikke love dig at vi går i luften med en ung-til-ung chat her på Cyberhus, men jeg kan love dig at vi vil overveje muligheden meget grundig. Fordele og ulemper. Det vil også være vigtigt for os, at det er tydeligt for de børn/unge som bruger chatten, om de taler med en voksen eller med en ung som selv har oplevet problemerne tæt på livet.
Dejlig med input - tak for det, Stine...og skriv gerne igen hvis du har flere tanker på hvordan en ung-til-ung chat kan fungere :-)
Anni M.
Cyberhus