Forkølelsessår
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg ved ikke om det er et forkølelses sår jeg har. Men jeg har to lidt røde steder som sidder ved siden af læberne. Altså der hvor man åbner læberne og så ude i siderne. Det er som om min læbe er blevet enormt dør de Tor steder og er derfor blevet rød. Det gør enormt ond når jeg smiler med tænder... det er ikke så stort.. og er det farligt????

Svar:
Hej med dig
Det lyder til at det sagtens kan være et forkølelsessår. Jeg kan se at du har skrevet et brev mere til os og det har jeg sendt videre til vores lægebrevkasse. Du får svar snarest muligt, men der kan gå helt op til 10 dage. Derfor vil jeg anbefale dig at kontakte din egen læge, så du hurtigst muligt kan få behandlet forkølelsessåret, så du ikke smitter andre. Det er ganske normalt at få forkølelsessår og langt størstedelen af alle mennesker har haft det på et eller andet tidspunkt, men det er stadig ret ubehageligt og kan gøre ondt (ligesom du oplever).
Venlig hilsen
Signe