Chat kø
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus
Tak for en god side.
Jeg tænkte på, om man ikke kunne lave et kø system til chat rådgivningen som man kender det fra andre sider? Det vil være en del nemmere end at skulle sidde og holde øje på siden i nogle gange over en time.

Svar:
Hej Anonym
Vi ved godt at der nogle dage desværre kan gå alt alt for lang tid før der bliver ledigt fordi så mange gerne vil logge på chatten, og jeg kan derfor også godt forstå hvorfor det måske kunne være rart med et kø-system.
Men når vi alligevel har valgt det fra er det fordi vi mener det vil være unfair at lave, fordi et kø-system hos os ikke ville sige ret meget om hvornår man faktisk kan komme til at chatte.
Grunden er at vi ikke har nogen tidsafgrænsning på vores chatsamtaler. Nogle samtaler varer 10 minutter og andre varer helt op til 2 timer.
Alt afhængig af hvor mange rådgivere der er på vagt kan det betyde at du sagtens kan stå som nr. 7 i en kø og så allerede komme til efter ganske få minutter. På den anden side kan det også være at du står som nr. 1 i køen, men at du lige rammer et tidspunkt med lange samtaler eller få rådgivere, og så står som nr. 1 i 2 timer.
Så et nr. i køen vil faktisk ikke rigtig sige noget som helst om hvor store dine chancer er for at komme igennem og derfor har vi valgt helt at droppe det.
Istedet arbejder vi på hele tiden at få flere rådgivere så vi kan åbne flere linjer.  Heldigvis bliver vi flere og flere og vi kan også se at vi når at snakke med flere og flere...men der er ingen tvivl om at det nogle gange stadig kan være meget svært at komme igennem.
Håber du vil blive ved med at prøve at logge på, for der sidder rådgivere der gerne vil lytte når det lykkes for dig at komme igennem.
Mange hilsner
Niels-Christian