At arbejde for Cyberhus
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej Cyberhus :)
Jeg er en ung pige på 21 år, som lige pt. er startet på studie som pædagog! Det er indvil videre meget spændende og glæder mig til de næste 3½ år hvor jeg får en masse nye pædagogiske redskaber, og en masse erfaring og ny viden!
Jeg har i rigtig mange år gjort stor brug af Cyberhus, både chatrådgivning, og brevkassen, samt debat-forum! Denne organisation/website, er helt fantastisk, og jeg er overbevist om, at uden støtten, og råd herfra, var jeg ikke nået til hvor jeg er lige nu :)
Mit spørgsmål til jer, er om man kan blive frivillig hos jer ? i fx brevkasse eller chat? og hvis ja, hvilke kvalifikaitoner kræver det at blive en del af teamet? :)
Kærlig hilsen Fie :) !

Svar:
Hej Fie
Først og fremmest stort tillykke med studiestart. Pædagogstudiet er virkelig et spændende og alsidigt studie, så jeg er sikker på at du går nogle gode år i møde.
Det glæder mig rigtig meget at du har haft god brug af Cyberhus. Og endda i en sådan grad at du er blevet inspireret til selv at være frivillig. Det glæder mig fordi, det lige præcis er det vi kæmper for...at gøre en forskel for unge der har brug for nogen der vil lytte.
Da du nu er gået i gang med pædagogstudiet har du sådan set den "rigtige" faglige profil som vi kræver af vores rådgivere. I vores chat sidder rådgivere der er uddannet eller i gang med at uddanne sig til pædagog, socialrådgiver, lærer og psykolog. I brevkassen har de fleste af vores rådgivere samme baggrund, men der sidder også nogle få med andre uddannelser. Eksempelvis en masse læger og en enkelt tandlæge.
Men desværre er der et lille men. Vi stiller krav om at vores rådgivere skal være minimum 23 år. Den primære årsag er at de fleste rådgivere er lidt længere på deres studie, og samtidig vil vi gerne sikre os at man som rådgiver ikke risikerer at skulle rådgive unge der er ældre end én selv. (Vi rådgiver unge op til 23 år)
Ud over det her med alderen så er der også den forskel at man som chatrådgiver skal arbejde fra vores kontorer i Aarhus, da vores chat kun kan åbnes derfra. Som brevkasserådgiver kan man godt side andre steder i landet.
Så altså...dine forudsætninger er på plads, men du mangler lige lidt på alderen.
Jeg vil selvfølgelig meget gerne byde dig velkommen som rådgiver når du bliver 23 år. Men hvis du virelig brænder for at være frivillig synes jeg ikke du skal vente. Ungdommens Røde kors har en masse fede frivillig jobs for unge i Aarhus, hvor man i den grad også er med til at gøre en kæmpe forskel for unge. Du kan læse mere her
Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke med studierne, og hvis du stadig har lyst til at være frivillig i Cyberhus om et par år, så er du meget velkommen.
Bedste hilsner
Niels-Christian