Ang ensomhed i dk
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej :) Jeg går meget op i ensomhed fordi jeg ved der er mange unge som lever i ensomhed i dagens Danmark . Og der er nemlig masser af hjælp at hente. Og det er et kæmpe tabu. Er det muligt cyberhus kan tage ensomhed op og være med til at gøre ensommehed et mindre tabu. Jeg er ret meget sikker på at mange som bruger cyberhus - føler sig ensomme på en eller anden måde eller nogen gør. Kærlig hilsen Felicia.

Svar:
Hej Felicia...
Jeg synes det er en rigtig rigtig god ide og jeg er helt enig i, at ensomhed kan være tabu for mange mennesker. Jeg tror også der er mange mennesker der oplever ensomhed på forskellige måder, både unge og voksne, unge i Cyberhus og andre steder.
Så det er vigtigt at vi kan snakke og skrive om det her i Cyberhus.
Mange unge skriver i chat, brevkasser og debatten om ensomhed og det er super godt, men jeg synes også vi skal have mere fokus på det.
Derfor har jeg aftalt med mine kolleger, at vi vil lave en temaside om ensomhed og på den måde skabe lidt mere opmærksomhed på det. Det bliver en side, hvor du og andre unge også kan være aktive og skrive kommentarer og læse hvad andre unge tænker om ensomhed.
Jeg kan ikke love den kommer med det samme, men vi har lagt den ind i vores kalender og vil lave den i løbet af foråret - det kan jeg love :)
Tak for dine gode ideer og tanker Felicia...
Venlig hilsen og god weekend her fra
Erroll - Cyberhus