Crush på en dreng
brevkassespørgsmål af
Max
12 år
Hej jeg er en dreng på 12 og jeg har et crush på en fra min klasse jeg syntes han er mega sød og alt det der og han er et år yngre end mig men jeg er bange for at vis jeg spørger ham og han siger det til alle fordi jeg vil gerne have et hemmeligt forhold med ham

Svar:
Kære dig.
Først og fremmest vil jeg sige, at det virkelig er godt, at du skriver herind med dit spørgsmål!
Hvor er det skønt, at du mærker de varme følelser og har fået et crush på drengen fra din klasse. Ud fra det du skriver, er jeg i tvivl om, om drengen fra din klasse har vist nogle af de samme følelser for dig, som du har for ham. Til en start vil det være en god idé at lære ham lidt bedre at kende ved at snakke med ham i skolen, i frikvateret og måske også hænge ud sammen efter skole. På den måde kan du komme lidt tættere på ham og prøve at fornemme, hvordan han har det med dig. Hvis I lærer hinanden bedre at kende, kan du stole mere på, at han ikke fortæller til andre, hvad du gerne vil fortælle til ham. Hvis du så stadig har lyst til at spørge ham, vil det være rigtig fint hvis du gør det på et tidspunkt hvor I er alene og kan gøre det stille og roligt. Du kan desværre ikke være sikker på, at drengen fra din klasse vil have det på samme måde som dig og have de samme følelser. Derfor vil det også være en god ide, at du forbereder dig på, at han ikke har lyst til at have et hemmeligt forhold med dig. Hvis det er tilfældet, skal du sige til ham, at du gerne vil have, at det bliver mellem jer to.
Jeg håber, at du får en rigtig god oplevelse med det og at det kommer til at gå godt.
De bedste hilsner fra Gro.