Crush på veninden...

brevkassespørgsmål

Crush på veninden...

brevkassespørgsmål af
Quinoa
12 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Goddag cb! Kommer lige med et lille problem... Dilemma, sol jeg håber jeg kan få hjælp til.

Sagen er den, at jeg... Har fået et crush på min veninde. Ærh erh.... Crush er måske lidt meget at skulle have sagt, men... Det er nok det, der passer mest. Jeg kan godt tænke på andet når vi er sammen, men når folk nævner hendes navn, eller hvis jeg selv kommer til at tænke på hende, bliver jeg helt varm indeni.

Jeg har det ikke så godt med drenge, når det gælder alt det der kæresteri, men alligevel der jeg ikke mig selv som en lesbisk. Biseksuel måske.

Det skal lige siges, at min veninde er biseksuel og åben omkring det. Jeg har dog altid sagt at jeg er hetero foran hende... Vi har været veninder i 6/5 år nu, og jeg er rigtig glad for hende.

Når folk siger at "ooh vi er et sødt par" så kigger hun bare på mig, griner og siger, "det tænker jeg ikke" men jeg kan jo godt se mig selv i et forhold med hende...

Der er allerede én i vores klasse der har været kærester med samme køn som hende selv, så jeg tror ikke folk ville drille os med det, hvis vi nu gik hen og blev kærester.

Jeg er bare bange for at ødelægge et venskab, gøre det akavet og ja. Så er jeg bange for at spørge. Hvad gør jeg her?

Svar:

Hej Quinoa,

Først vil jeg sige, at det er modigt af dig at skriver herind og jeg ved du er bestemt ikke den eneste som oplever det du oplever lige nu.

Faktisk er det helt normalt, at man godt kan opleve, at man kan blive forelsket eller vild med en veninde. Dette behøver naurligvis ikke betyde, at du hverken er lebisk eller biseksuel. Du er i en alder, hvor der sker meget i hovedet og kroppen. Det er derfor også helt normalt, at man bliver nysgerrig på sin egen seksuellet, og samtidig med det er det helt almindeligt at eksperimenter, blandt andet at kysse med en veninde eller en af samme køn. Det skal dog siges igen, at det betyder ikke nødvendigvis at du er til det ene eller det andet bare fordi du synes det føles rart. Det kan også ske, at du hverken er biseksuel eller lebisk, selvom du siger, at du ikke finder drenge interessant lige nu. Som nævnt før, er du i en alder, hvor din krop virkelig udvikler sig meget.

Du nævner din veninde er biseksuel, har prøvet at snakke med hende omkring det at være biseksuel, uden du nødvendigvis behøver at fortælle hende, at du har et crush på hende, hvis du ikke er tryk ved det. Men måske en samtale om, at være biseksuel kunne åbne op om, hvordan du har det?

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Venlig hilsen

Fabienne

Fabiennes billede
Fabienne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål