crush
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej alle.
Jeg var til fest her i fredags på min skole. Jeg går i 1.g og jeg har er crush på en 2.g. somsagt var der fest på min skole og han var dj. Min veninde gik så op til ham, og sagde at jeg var helt vild med ham. Men derefter gjorde han ikke noget.
Er meget tvivl om han ved det var mig, da der var mega mørkt, og hvad nu hvis han godt kan huske det, og der så bliver mega akavet mandag? Please hjælp
Kh en tvivlsom pige

Svar:
Kære tvivlsomme pige
Tak for dit brev. Det kan super svært at vide, hvad man skal gøre, når man har et crush på en person, fordi man ikke ved, hvad den anden tænker. Jeg kan derfor også sagtens forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal stille op i den her situation, og jeg håber mit svar kan hjælpe dig på vej.
Du skriver, at din veninde gik op til fyren til festen, og sagde til ham, at du var helt vild med ham. Du skriver også, at han ikke gjorde noget efterfølgende, og det tænker jeg der kan være mange grunde til. Som du selv er inde på, så er det ikke sikkert, at han kunne se, at det var dig, hun snakkede om. Det kan også være, at han simpelthen havde travlt med at være DJ, og derfor ikke havde mulighed for at komme ned og snakke. Måske er han generet eller måske han havde bare ikke lyst. Der kan være tusindvis af grunde og lige meget, hvor meget du vender og drejer det i hovedet, så vil du aldrig finde frem til svaret, for det er kun ham der ved, hvorfor han gjorde som han gjorde.
Nogle gange må man tage en chance, hvis man vil finde ud af om en fyr også er vild med en, og det var netop det du gjorde til festen, hvilket er virkelig sejt gjort. Men det virker ikke til, at du er blevet meget klogere på situatioen? Du kan vælge at acceptere hans manglende respons som et afslag, men en mulighed er også, at du kontakter ham igen, og finder ud af om han er interesseret eller ej. Du kan eksempelvis skrive en sms til ham eller skrive på instragram eller facebook, hvis du har kontakt med ham her. Det kan være en direkte besked, hvor du fortæller, at det var dig din veninde snakkede om til festen i fredags, eller du kan starte ud med eksempelvis at skrive, at du hørte ham til festen, og at du synes han var en dygtig DJ. På den måde kan du enten hurtigt få et svar på om han er interesseret, eller lige så stille fornemme om han viser den samme interesse for dig, som du viser for ham.
Det kan føles mega akavet, når man på den måde tilkendegiver sine følelser overfor en fyr, og måske du også vil synes det er lidt pinligt, hvis ikke han viser den samme interesse for dig. Men husk på, at det kun er for en periode. Efter noget tid vil situationen være glemt, og jeg tænker, måske at det er rarer for dig, at få afklaret om det kan blive til noget eller ej, så du ikke skal bruge for meget energi på at gå og tænke over det.
Jeg håber du kan bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.
Varme hilsner
Maren