Crush
brevkassespørgsmål af
M
12 år
Hej cyberhus det R fordi jeg har et crush for klassen over mig altså han går i 7kl og jeg går i 6kl vær gang vi går forbi hinanden smiler han sødt til mig men hvis mine veninder går med mig på gangen og siger Fuck hvor akhavede og han så går forbi mig så ydmyger de mig foran ham og det R rigtig rigtig træls kan virkelig godt lide ham meN ved ikk med ham vi skriver vær dag på snapchat men hvordan Ska jeg sige det til mine venner/veninder at det R rigtig nederen de ydmyger mig foran mit crush og at det gør mig ked af det.....håber i vil svare Tak på for hånd

Svar:
Kære M,
Tak for dit brev! Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over at dine veninder ydmyger dig foran dit crush. Det er virkelig ikke særlig fedt gjort.
Du skriver, at du gerne vil sige til dine venner og veninder, at du bliver ked af det, når de ydmyger dig foran dit crush, men ikke ved hvordan. Det kan være rigtig svært at tage den slags konfrontationer med andre. Men når andre gør noget, som man bliver ked af, så er man nødt til at konfrontere dem med det.
Hvis det er svært for dig at få det sagt, kan du måske starte med at sige det til én veninde. Måske din bedste veninde. Start i hvert fald med at fortælle det til én person. Fortæl hvordan du har det med dit crush, og fortæl hvad det gør ved dig, når dine venner og veninder ydmyger dig foran ham. Fortæl, at du ikke synes det er i orden og at du gerne vil have, at de stopper, fordi du kan faktisk godt lide den her fyr. Tal helt stille og roligt, og sørg for, at din veninde lytter til dig og hører hvad du har at sige. Du kan også bede den veninde om at hjælpe dig med at tale med dine andre venner og veninder om, hvordan du har det og hvad det gør ved dig, når de taler som de gør. Nogen gange kan det være nemmere at tage den slags svære snakke, hvis man har en person ved sin side.
Hvis det er svært at tale med dine venner og veninder om det, kan du måske også starte med at tale med din mor eller far. De kan måske hjælpe dig til at finde ud af, hvordan du kan tale med dine venner og veninder om det. Du behøver ikke fortælle dem, at det er fordi du har et crush på en fyr, hvis du ikke har lyst. Du kan nøjes med at fortælle dem, at dine venner og veninder i klassen ydmyger dig foran andre, og siger og gør ting, som får dig til at blive ked af det.
Jeg håber du kan bruge svaret. Det er nemlig rigtig vigtigt, at du får sagt fra over for dine venner og veninder. For det er ikke i orden, at de ydmyger dig og får dig til at blive ked af det.
De bedste hilsner,
Stine